10 inovativnih trendova koji će obeležiti veb dizajn 2019!

Internet se mnogo promenio u prethodnih deset godina: mobilne pretrage su uzele presedan, AR i VR tehnologije su prerasle iz fikcije u stvarnost… Novi proboji u svetu tehnologije su interesantni i sa njima se najčešće susrećemo upravo online.

Web dizajn je vremenom postajao sve kreativniji, menjajući veštačke fotografije kreativnim rešenjima i ilustracijama, upadljivim bojama i asimetričnim postavkama. Sajtovi su takođe postali sve pametniji, a mašinsko učenje učinilo interakciju sa web sadržajem intuitivnijom i lakšom za sve.

Kada je u pitanju web dizajn u 2019. godini, očekujemo da će se estetika i tehnologija napokon poklopiti.

U ovom članku ćemo vam predstaviti neke trendove za koje verujemo da će osvojiti ovu godinu. Naravno, lista ne prestaje ovde kako verujemo da će kreativni umovi potpuno preoblikovati Internet kakav poznajemo što smo bliži kraju ove decenije.

Serif fontovi

Svi smo čuli priču da su serif fontovi samo za štampu, dok su sans serif fontovi namenjeni za ekrane. Ali šta bi se desilo ako bismo ovo pravilo preispitali?

Sans fontovi nude čitljivost pa se zato često koriste u dugim tekstovima na sajtovima. Međutim, sve više brendova se okreće ovom fontu i koristi ga u naslovima i drugim elementima sajta gde se retko upotrebljava. Razlog tome je to što su serif fontovi dizajnirani da budu dekorativni, zbog čega su savršeni za naglašavanje.

Iako se serif fontovi često vezuju za prošlost, jedinstveni su i bolje se uklapaju nego što biste pomislili. Setite se zakrivljenog serif fonta kakav koristi sajt Mailchimp ili klinastog serifa kakav koristi Medium.

Crno-bele palete

Boja je jedan od najvažnijih elemenata na sajtu. Boje utiču na raspoloženje, daju brendu prepoznatljivost i navode korisnike na sajtu uz pomoć vizuelnih putokaza. Međutim, za 2019. predviđamo mnogo više smelih, crno-belih sajtova.

Boje određuju kako vidimo svet. Bez njih, naša perspektiva se potpuno menja. Jasnije vidimo teksture i oblike, za početak.

Bela boja je po sebi čistija i neupadljiva, dok je crna smela i impozantna. Zajedno, dobijate dizjan koji je smeo i koji upada u oči.

Ironično, crno-beli dizajn najviše dolazi do izražaja kada se kombinuje sa minimalnim količinama boje. Dodavanjem akcenata ćete razbiti monotoniju i lakše usmeriti pažnju posetiocima pametno postavljenim akcentima.

Prirodni, organski oblici

Iako su web stranice postavljene tako da koriste ravne sistematske šablone, dizajneri se sve više okreću prirodnim oblicima i glatkim linijama. Geometrijski oblici kao kvadrati, pravougaonici i trouglovi svojim oštrim ivicama stvaraju osećaj stabilnosti, ali sledeće godine očekujemo da će na prvom mestu biti pristupačnost i komfor.

Zbog toga što su prirodni oblici sami po sebi nesavršeni i asimetrični nude dimenziju koja će posebno naglasiti veb stranicu. Zbog toga što svoje korene vuku iz prirode, ovi elementi bude osećaj spontanosti. Cilj je da veb stranice izgledaju ljudskije i življe uz pomoć iluzije pokreta.

Glitch art

Nijedna lista trendova ne bi bila potpuna bez nekog retro elementa koji se vraća u modu. Kada je u pitanju glitch art, u pitanju je greška koja je postala primamljiva dizajnerima. Ako se sećate dana sporog interneta sećate se i kako su video fajlovi seckali. Rezultat toga su bile distorzirane i upečatljive slike.

U današnje vreme kada su kompjuteri toliko napredni, treba se podsetiti dana kada to nisu bili. U konstantnom strahu od veštačke inteligencije koja će zavladati svetom, gubitak tehnologije je fascinantan koncept. Ne možemo sa njom, ali ni bez nje. Zato ovaj vid umetnosti predstavlja tako primamljiv koncept i blago psihodelični izgled.

Mikro-interakcije

Mikro-interakcije su osmišljene da iznenade posetioce i daju sajtu tračak humanosti. Mikro-interakcije su zvuci kada osvežite stranicu ili baloni koji se pojave na Facebooku kada napišete čestitam. Ovo su bile najčešće primene mikro-interakcija, međutim to će se verovatno promeniti u budućnosti. Ovo je način da svoje posetioce uvučete u sajt i da na suptilan način prenesete informaciju o načinu na koji koriste vašu veb stranicu.

Pametniji četbotovi

Četbotovi postoje već neko vreme, ali će konačno zauzeti visoko mesto na Internet lestvici u 2019. godini, pre svega zbog usavršavanja veštačke inteligencije i mašinskog učenja zbog kojih su četbotovi sada daleko pametniji i efikasniji.

Novi četbotovi će se sve češće pojavljivati na veb sajtovima i biti dodatno prilagođeni sajtu na kome se nalaze, mnogo više nego što je to do sada bio slučaj. Svetlijim bojama četbotovi će biti uočljiviji i pristupačniji na stranici. Pretpostavljamo da će sve više sajtova koristiti maskote kako bi četbotovima dali prijateljska lica.

Još više video sadržaja

Nije vam potreban video kako bi vam objasnio da je video sadržaj već ustaljena pojava na Internetu. Video sadržaj dodaje stranicama raznovrsnost i primamljiv je publici koja brže procesira informacije i koja nema vremena da čita kroz sav tekst.

Google je nedavno počeo da daje prednost video sadržaju nad web stranicama u pretrazi. Zbog toga sajtovi proizvodnju video sadržaja stavljaju u prvi plan kako bi se bolje plasirali na pretraživačima.

Minimalizam

Jedan od najkasičnijih i vanvremenskih trendova kada je u pitanju dizajn, za minimalizam se često opredeljuju mnogi brendovi. Što manje elemenata i sadržaja imate na sajtu, vaši posetioci će manje razmišljati. Ako je stranica dizajnirana na pravi način, korisnik će lako videti baš ono što traži.

Minimalizam će i dalje biti jedan od najpopularnijih trendova u dizajnu i 2019. godine. Animacije i efekti će listanje kroz sajt učiniti zabavnijim i dizajnerima dati priliku da sadržaj rasporede kako im odgovara što će dovesti do više kontrasta, belih površina i jasne tipografije bez previše elemenata koji odvlače pažnju.

Navigacija orijentisana ka palcu

Kako je korišćenje mobilnih telefona za surforvanje Internetom odavno premašilo računare,  dizajn web stranica postaje sve više orijentisan ka palcu. Prateći pokrete ruke korisnika, eksperti su utvrdili da se korisnici najviše oslanjaju na palac, pa je tako i sam dizajn sajtova planiran tako da sve što vam treba bukvalno bude na dohvat prsta. Navigacija je sve više orijentisana ka palcu, a primer toga je hamburger meni koji sve češće nalazimo na dnu ekrana.

Raznovrsnost

Ljudi često zaboravljaju da Internet povezuje milijarde ljudi širom sveta raznih kultura, godina, sposobnosti, polova… Svi oni žele da se ogledaju u sadržaju, umesto da gledaju prelepe modele kako im se osmehuju sa ekrana.

Tako smo dobili i emodži ikonice raznih boja kože, kako bi se svi osetili dobrodošlo u digitalnom svetu. U 2019. će se sve više dizajnera truditi da slave raznovrsnost i uključe što više ljudi pri stvaranju stranica.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?