Šta su backlinkovi i zbog čega su jako bitni za optimizaciju sajta

Najprostije rečeno, backlink je veza koja vas vodi na drugu stranicu i  osnova su pri optimizaciji sajta.

Generisanje visokokvalitetnih backlinkova je suština svake SEO strategije jer imaju ogroman uticaj na poziciju određenog sajta na pretraživaču.

Naime, backlinkovi su najefikasniji resurs za poboljšanje pozicije na pretraživču. Zato svi SEO stručnjaci stalno ukazuju na njihovu važnost i utiču na svoje klijente da ulažu u izgradnji linkova.

Backlinkovi dolaze u različitim oblicima, tekstualno i grafički. Oni se mogu nači u zaglavllju teksta, podnožju web stranice, na baneru, u blogu i drugo. Čak mogu biti i u komentaru.

Zašto su backlinkovi važni?

Kao što sam već pomenula, u svetu digitalnog marketinga i optimizacije za pretraživače, backlinkovi su od ključne važnosti za poboljšanja pozicije na pretraživaču.

Backlinkovi utiču na popularnost, relevantnost stranice i ukupnu autorizaciju domena web stranice. Što više kvaltetnih backlinkova kreirate za vašu ili za stranicu vašeg klijenta, veće su šanse da čete se naći u samom vrhu pretrage za određene fraze na Google-u ili na nekom drugom pretraživaču.

Kada pretraživač procenjuje vaš sajt kako bi  odredio relevantnost vaše stranice i celokupnog sadržaja koji se nalazi na njemu, pre svega proverava broj i kvalitet linkova koji vode do vaše stranice.

U očima pretraživača, backlinkovi su indikator relevantnosti i važnosti određene veb adrese. Iako mi zapravo sa sigurnošću ne možemo da znamo kako pretraživači gledaju na backlinkove i u kojoj meri zaista utiču na rangiranje našeg sajta, ono što zasigurno možemo da kažemo je da je kvalitet backlinkova presudan faktor. Daleko je važniji od broja backlinkova.

Backlinkovi su važni iz mnogo razloga. Oni mogu pomoći u poboljšanju rangiranja u organskoj pretrazi, zatim pomažu Google-u da mnogo brže indeksira vaše stranice i privlače nove posete na sajt i pomažu korisnicima da se lakše orijentišu na sajtovima time što dopunjuju članke drugim korisnim i povezanim informacijama.

Poznato je da Google daje mnogo više prednosti stranicama koje imaju pristojan i kvalitetan broj backlinkova zato se uvek treba što više posvetiti na izgradnju što više visokokvalitetnih, organskih linkova. To znači da treba da ih zaslužite, a ne da gradite linkove kroz neprihvatnjive SEO strategije, tzv. Black Hat SEO.

Vrste backlinkova

Postoje 2 vrste backlinkova i to: The dofollow i nofollow link.

Koja je razlika pogledajte u primeru HTML kodova:

<a href=“https://www.pixelmedia.rs“>Link Text </a>

<a href=“https://www.pixelmedia.rs; rel=nofollow“> Link Text </a>

Sigurno primećujete razliku. Atribut rel opisuje koliko pažnje Google posvećuje određenom linku prilikom određivanja pozicije domena u pretrazi. Uvek možete da proverite koju vrstu backlinka imate tako što ćete proveriti izvorni kod na stranici gde se nalazi link.

Najveća razlika između ivih linkova je u tome što prvi utiču na ocenu linka dok drugi korisni za podelu izvora saobraćaja. Iako ovi linkovi ne utiču na ocenu, oni mogu biti od velikog značaja za diversifikaciju vaših backlinkova.

Takođe, neki od njih neće uopšte poboljšati vaše rangiranje a mogu uticati i loše na vaš url, zbog toga morate da budete posebno oprezni sa njima. Na primer, ukoliko kreirate previše backlinkova sa istog domena, Google te linkove može protumačiti kao spam što će negativno uticati na vaše rangiranje.

Iako bi trebalo da uvek kreirate visokokvalitetne baclinkove sa različitih sajtova koji imaju nadprosečnu ocenu domena, potrebno je da napravite i nekoliko „nofollow“ baklinkova.

Stvaranje kvalitetnik backlinkova sa svih vrsta izvora kao što su .edu, .gov, .com, .rs i sa ostalih relevantnih domena gde su spremni da objave kvalitetn sadržaj sa linkom ka vašoj stranici je ono ka čemu treba da stremite.

Šta čini dobar backlink

Šta je to što odvaja dobre od loših backlinkova, koji su to kriterijumi koje treba da uzmete u obzir?

Kao I sve ostalo u životu, concept kvaliteta je svima drugačiji. Svaki SEO stručnjak ima neko sopstveno mišljenje o tome šta čini backlink kvalitetnim jer postoji dosta različitih faktora koji se uzimaju u obzir.

Za počekat, sve zavisi od toga kakvom se delatnošću bavite i akav vam je potreban promet. Naime, nešto to je za nekoga beznačajno, drugome može biti korisno.

Ali svakako kada procenjujete domen, uvek treba da pre svega proverite sledeće kriterijume a to su:

  • da li je sadržaj na sajtu relevantan,
  • da li dolazi od kvlaitetnog izvora
  • ocenu samog sajta u statističkom programu koji koristite,
  • da li sajt sadrži dovoljno backlinkova i gde oni vode,
  • da li sajt ima dovoljno saobraćaja,
  • da li ima dovolno ključnih reči na sajtu

Kakve backlinkove treba da izbegavate

Kao što ste verovatno zaključili iz prethodno napisanog sadržaja u tekstu, loši backlinkovi su oni koji dolaze od neproverenih i nerelevantnih izvora. Naime, treba da izbegavate linkove poput onih koji su

  • Plaćeni linkovi, Google to ne voli
  • Na stranim sajtovima, odnosno na drugim jezicima
  • Linkovi sa nerelevantnih sajtova i sadržaja koji nema ikakve veze sa vašim poslovanjem
  • Sakriveni linkovi (nevidljivi)
  • Linkovi na personalnim blogovima
  • Linkovi sa društenih sajtova
  • Linkovi na stranicama sa dupliranim sadržajem
  • Linkovi sa sajtova koje piše veliki broj ljudi samo da zadovolje osnovne kriterijume Google-ovog algoritma
  • Linkovi sa tekstova koji su generisani u programima za parafraziranje kao što je https://smallseotools.com/article-rewriter/
  • Linkovi sa stranica sa eksplicitnim ili ilegalnim sadržajem kao što su prezentacije egzotičnih plesačica, sajtova za upoznavanje, sumnjivih studija masaže, prostitucija, pornografija, itd
  • Linkovi sa stranicama sa jako malo sadržaja
  • Linkovi sa loših direktorijumima
  • Linkovi sa spam clanaka
  • Linkovi na komentarima članaka koji su automatski odobreni i nisu propisno modersani

Ovo je osnovna razlika između Black Hat i White Hat SEO. Kako što možete da pretpostavite, white hat seo podrazumeva izgradnju backlinkova na prirodan i zakonit način.

Naravno, to znači da treba da uložite dosta vremena i truda pre nego što vidite neke stvare rezultate. Takoreći , da ih zaslužite. Ako radite po Google-ovim pravilima, rezultati će i doći. Nema razloga za očajavanjem.

Za razliku od toga, Black Hat SEO služi za brzo dobijene rezultate. Ali, iako možete da dobijete neverovatan porast u rangiranju za kratak period, to neće trajati dugo. Ako se sve vreme fokusirate na stvaranje tona loših backlinkova, sledeći put kada Google ažurira algoritam kao što bio slučaj sa Penguin ažuriranjem (https://barracuda.digital/panguin-seo-tool/) koji pažljivo analizira vaš domen i linkove koji vode do vas, počećete da naplaćujete svoj dug.

Sumnjivi i loši linkovi se ne stvaraju samo namerno. Postoji mnogo scenarija kako se oni mogu stvoriti, za početak od strane vaše konkurencije.

Ukoliko niste imali problema sa sumljivim backlinkovima danas, ne znači da ih nećete imati i sutra ili za mesec dana. Kako biste izbegli ovakve linkovi oštete vašu ocenu domena o vašim lokacije na pretraživači, morate non stop držati otvorene oči i proveravati sve linkove koji  dolaze do vas i sa kime stvarate saradnju.

Takođe, dovedite sigurnost vaših naloga na najvišem mogućem nivou i menjajte svoje šifre redovno kako biste izbegli hakovanje vaših sajtova.

U vašem je interesu da proverite još sada sve linkove koji već vode do vašeg sajta. Postji nekoliko odličnih alata koje možete da koristite u te svrhe a među najboljima su Google Analytics i Google Webmaster Tools.

Affiliate i Info linkovi

Affiliate ili partnerski linkovi, za one koji nisu upoznati, je bilo koji URL koji sadrži korisničko ime ili identifikaciju partera. Uglavnom se koriste u oglašavanju zbog toga što mogu da prate saobraćaj koji se šalje ka partnerskom sajtu.

Partnerski linovi se uglavnom koriste u scenariju kada vlasnik posećenog bloga preporučuje neki proizvod na partnerskom sajtu koji se bavi prodajom. Parterski marketing je izuzetno vredan i mnoge industrije se zasnivaju isključivo na ovoj strukturi prodaje.

Kada posmatramo ove linkove sa SEO staništa, ovi linkovi mogu biti pomalo rizični. Ako planirate da ubacujete partnerske linkove jedan za drugim, morate osigurati da zapravo dodajete neku vredost svojim linkovima. Idealan scenario je da affiliate linkove obeležite kao „no-follow“ kako ih Google ne bi indeksirao i penalizirao zbog njih.

Skraćene URL adrese

Iako to možda nije oduvek bio slučaj, većina programa koji služe za skraćivanje URL adrese funkcionišu kao 301 redirekcije, to jest prosleđuju većinu vrednosti linka. Iako biste verovatno mnogo više dobili od direktnog linka, ni skraćeni linkovi nisu za bacanje.

Kako da odredite dobru ključnu reč za backlink

Ključne reči, ključne fraze ili anchors, su izrazi koji povezuju sve stranice a daju korisnicima jasnu informaciju šta ih čeka na drugoj stranici ukoliko se odluče da kliknu na nju.

Ključne reči su od izuzetnog značaja u celokupnoj SEO strategiji. Ranije su bile najlakši način za optimizaciju ali kao što znate, SEO se konstantno menja iz dana u dan, pa je tako Google kaznio sve one koji su se previše koristili njima, odnosno koji su spaamovali svoje sadržaje na sajtu iako se i dalje koriste kako indikatori kako bi kortisnici više saznali o određenoj stranici.

Vrste ključnih reči

Potpuno podudaranje – Ovi linkovi su funkcionišu po principu crno na belo. Ovi linkovi se kreiraju oko fraze koju želite da rangirate na Google-u. Primer je „backlinkovi“.

Slika – Ovo je malo komplikovanija situacija. Ovaj scenario SEO stručnjaci često koriste kako bi imali što raznovrsniji profil ključnih reči. Kao što ime kaže, ovaj scenario se ne bazira na rečima ili frazama već na slikama. Google koristi ALT tag umesto ključne reči.

Delimično podudaranje – Nešto drugačije rešenje. Ukoliko želite da se rangirate za tekst o backlinkovima koristićete opisnije fraze kao na primer „šta su backlinkovi“.

Naziv brenda  – Vrsta ključne reči koja koristi samo ime brenda.

Brend + ključna reč – Kada koristite frazu poput „Pixel Media objašnjava šta su backlinkovi“

Čist URL –  Kada umesto korišćenja reči lili fraze koristite direktnu adresu sajta.

Generični – Vrsta linkova za koje koristite generične fraze kao „kliknite ovde“, „pročitajte još“ i tako dalje.

Sinonimi – Kada koristite reč ili frazu srodnu vašoj ključnoj reči.

Autor – Kada link vodi ka vašem ili profilu osobe koja je napisala tekst.

Gde staviti backlink

Nema nekog određenog pravila gde da stavite backlink. Jednostavno izbegavajte samo prvu i  poslednju rečencu, kao i u H1, H2, i H3 opise  kao i alt opise na fotografijama.

Kakav link iskoristiti za backlink

Kao i za sve ostalo što se tiče optimizacije sajta, ceo koncept je u stvaranju prirodnog saobraćaja sa jednog izvora na drugi. Ukoliko želite da napravite dobar backlink, morate da ga povežete sa relevantnom stranicom.

Na primer, ukoliko želim da napravim backlink o portalu pixelmedia.rs, potrebno je da linkujem stranicu u kojoj piše bešto više o nama i uslugama koje pružaju, na samu glavnu stranicu (home page). Google ne voli dezinformacije a vaš posao je da povežete backlink sa stranicom koja se tačno opisuje u tekstu.

Zapravo, većina linkova treba da budu usmereni na vašu glavnu stranicu ili na određene sadržaje na blogu koji mogu ponuditi odgovore i rešenja na neka pitanja koja bi bila od velike koristi osobama koje pretražuju.

Izgradnja dobrih backlinkova

Prlikom izgradnje backlinkova, uvek morate da se pridržavate određenih kriterijumima, pre svega relevantnosti. Pročitajte par saveta kako i da dođete do njih.

Održavajte kvalitet članaka

Ovo je verovano najbolji način za stvaranje dobroh backlinkova. Ukoliko pišete i objavljujete odlične članke na vašem blogu, privući će i dosta ljudi s vremenom. Ukoliko želite da imate dobre rezultate, trebalo bi da požete od toga.

Pišite guest članke

Pisanje za druge portale je odlično za zaradu i za stvaranje visokokvalitetnih backlinkova. Guest blogovi takođe mogu dosta da pomognu da stvorite kontakte da nekim osobama koji bi mogli da postanu vaši klijenti kao i sa mnogim SEO stručnjacima, što bi moglo da dovede do drugačije oblika saradnje i partnerstva.

Stvarajte backlinkove putem komentara

Komentari su veoma moćana alat za backlinkove. Ukoliko znate kako da efektivno podelite svoje znanje sa drugima o određenim uslugama u odeljku za komentare na nekom sajtu, možete da napravite dobre rezultate.

Intervijuišite osobe koje se bave istim poslom i koje vas inspirišu

Zamolite SEO stučnjake iz vašeg okruženja  da pročitaju vaš blog i da podele neki članak ukoliko ima se dopadne.

Saopštenja za javnost

Sastavljajte članke o vestima iz vaše kompanije kako biste ih poslali raznim novinama. Uključite link ka vašoj stranici u tekstu kako bi razni portali podelili link zajedno sa tekstom i doneli vam veliki broj novih backlinkova.

Nadam se da sa vam pomogla da bolje razumete backlinkove kako biste šti bolje upravljali svojim SEO strategijama i ostvarili što bolje rezultate. Ukoliko imate neko pitanje, napišite u komentaru ispod.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?