Šta je građenje linkova i kako vam može pomoći da se bolje rangirate

Građenje linkova ili link building je pojam koji je vrlo dobro poznat svima koji se bave SEO uslugama. Prosto rečeno, link building je proces sticanja linkova na drugim sajtovima ka vašem sajtu. Linkovi stečeni prirodnim putem će uticati na reputaciju vašeg sajta i poboljšati njegovo rangiranje na pretraživačima kao što je Google. Sa druge strane, linkovi stečeni neprirodnim putem (na primer kupljeni ili umetnuti) su rizični i mogu dovesti do kažnjavanja vašeg sajta od strane istih pretraživača.

Građenje linkova može biti jako rizično u 2019. godini, kako je Google pooštrio svoj algoritam i kako mnogo više obraća pažnju na to odakle dolaze linkovi i koliko su relevantni. Ukoliko vaš sajt ne privlačni dovoljno organskih linkova, to je prva stvar na kojoj morate da radite kako biste unapredili svoju poziciju na pretraživačima.

Međutim, Google i dalje nagrađuje kvalitetne linkove dok filtrira one koji dolaze sa manje kvalitetnih sajtova. Zato je prvi korak koji morate da preuzmete da proverite kredibilitet sajta sa koga želite da izgradite link koristeći alate kao što su Ahrefs ili SEMRush. Ukoliko nemate pristup tim alatima ili ne znate koje metrike se računaju, razmislite o tome da unajmite iskusnu SEO agenciju.

U ovom članku ćemo vam dati par korisnih strategija da steknete kvalitetne linkove ka vašem sajtu.

Nepostojeći linkovi

Ovo je jedna od najčešćih metoda zbog toga što je savršena za građenje linkova. Sve što treba da uradite je da kontaktirate vebmastera na sajtu i prijavite mu nepostojeći link na njihovom sajtu (takvih sigurno ima u izobilju). Pre svega mislimo na sajtove na koje su prethodno linkovali koji više ne postoje.

U isto vreme, možete mu predložiti sajt koji može zameniti taj link, kao što je na primer vaš. Zbog toga što vebmasteru činite uslugu time što prijavljujete link, velika je verovatnoća da će vam uzvratiti uslugu i dati vam link ka vašem sajtu.

Kada kontaktirate vebmastera, budite uljudni i predstavite se. Recite im da ste pronašli link koji više ne postoji, i da ga mogu zameniti linkom ka vašem sajtu. Dajte im adresu članka gde ste našli nepostojeći link i predložite par alternativa, uključujući vaš sajt. Trudite se da zvučite kao da želite da pomognete, a ne samo da se dokopate linka.

Linkovi kroz infografike

Građenje linkova kroz infografike je drugi najčešći metod građenja linkova. Infografik je slika koja sadrži podatke vezane za određenu temu, koja bi trebalo da bude srodna vašem sajtu. S obzirom da svi vole vizuelne podatke, nećete imati problema da ih čak i veći sajtovi uvrste u svoje članke i linkuju nazad ka vašem sajtu.

Vrlo je važno da odaberete dobru temu za svoj infografik. Svaki infografik treba da ima jedinstvenu i interesantnu priču za vašu ciljnu grupu. Pratite najčešće teme i šta ljudi najčešće pretražuju kada je u pitanju vaša industrija i iskoristite to uz statističke podatke da napravite infografik.

Kada postavite Inforgrafik na svoj sajt, vreme je da ga distribuirate. To možete učiniti tako što ćete putem mejla kontaktirati vebmastere sajtova koji bi mogli biti zainteresovani za vaš infografik. Nemojte im reći da želite link – ako im se infografik bude svideo, sami će znati šta treba da urade.

Pisanje gostujućih članaka

Još jedan proveren metod građenja linkova je pisanje gostujućih blogova koji će se objaviti na drugim sajtovima. Naravno, već možete da zaključite da će se u tom članku naći i link ka vašem sajtu. Objavljivanjem članaka na autoritativnim sajtovima dobićete ne samo linkove, već i više reputacije.

Pisanje blogova za druge sajtove će povećati vašu mrežu kontakata i doneti vam još publike. Ukoliko sumnjate da je ova strategija delotvorna, znajte da čak i Google Analytics blog prihvata gostujuće blogove.

Najlakši način da dođete do sajtova koji prihvataju gostujuće članke je da na Google-u ukucate „accepting guest posts“ ili „submit a guest post“, čime ćete doći do stranica na sajtovima koji prihvataju blogove od gostujućih pisaca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?