Šta je CTR i kako da ga poboljšate

Svi koji se ozbiljnije bave digitalnim marketingom upoznati su sa terminom CTR (Click Trough Rate) i šta predstavlja. Veliki broj banera i poruka iskaču na mnogi broj ljudi i normalno je da mnogi od njih nisu zainteresovani za svaku reklamu koja im iskoči dok pretražuju nešto konkretno. Naime, marketari žele da dopru do što većeg broja potencijalnih klijenata i korisnika dok bi trebalo da se fokusiraju na svoju ciljnu grupu.

Šta je uopšte CTR

Već smo pisali šta je CTR i kako utiče na vašu marketinšku kampanju. Ovog puta ćemo malo više zaći u suštinu ali prvo da se malo podestimo osnova.

CTR ili Click Trough Rate  je odnos broja klikova sa brojem prikaza reklama i prikazuje stopu klikova koje su dobili. Dakle, CTR je stopa klikova koje ste dobili tako što ste podelili broj klikova sa brojem prikaza oglasa.  CTR je jedan od najbitnijih alata kojima se služe marketari u analizi za posećenost sajtova i izražava se u procentima.

U praksi, CTR može da vam pokaže koliko je vaša kampanja uspešna. To će vam dosta pomoći da shvatite koja je vaša ciljna grupa i pomoći će vam da doneste brojne odluke.

Kako da poboljšate CTR

Postoje dosta tehnika da poboljšate svoj CTR, ali za početak morate da sredite svoj web sajt, kako bi se što veći broj klikova konvertovalo u prodaju. Dakle, pre svega je potrebno da sredite neke osnovne stvari na sajtu i to:

Pristupačnost i jasna i laka navigacija

Budite sigurni da je vaša navigacija laka za snalaženje  i da stranice pružaju dovoljno informacija. U drugom slučaju, možete samo da obeshrabrite svoje potencijalne klijente da vas kotaktiraju. Iskustvo korisnika mora da vam bude na vrhu prioriteta ukoliko želite da povećate konverziju. Takođe, Ne postavljajte previše CTA poruka kako ne biste samo zbunili svoje posetioce.

Responzivnost

Responzivni web dizajn je veoma bitan s obzirom da ljudi više pretražuju preko telefona nego sa računara. Zapamtite da vaši potencijalni klijenti mogu da klikću na reklame i sa mobilnih uređaja i potrudite se da im pružite sve što je potrebno da bi ih pridobili. Proverite na pametnim telefonima sve stranice, da li se lepo prikazuju i da li su potrebne neke izmene.

SEO

Kako CTR utiče na rangiranje je veoma uobičajeno pitanje kod SEO eksperta. Naime, stopa klikova, je metrika koja se često koristi u u različitim marketinškim aktivnostima  pa se često se povezuje sa SEO-om.

Kao i druge metrike koje se koriste za praćenje email kampanja, u PPC-u, i drugo, CTR pokazuje koliko je osoba kliknulo od ukupnog broja osoba koja su videli vašu reklamu. Kod organskih SEO pretraga, to znači koliko je osoba videlo vašu reklamu u rezultatima pretrage i kolko je osoba posetilo istu.

Ukoliko stotine hiljada ljudi vide vašu reklamu u rezulatima pretrage a niko ne klikne, tu je izgubljen sav trud. Slično tome, ulaganje u CTR optmizaciju može da donese dosta konverzije.

 

CTR je važna metrika na više načina, pogotovo za SEO. Dakle, ukoliko želite da ljudi kliknu na vašu reklamu ili web sajt, SEO je od presudnog značaja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?