Šta je content marketing i kako se razlikuje od pisanja blogova?

Šta je content marketing?

Content marketing je reč koju sve češće čujemo ovih dana. Trend koji je u svetu odavno uzeo maha kod nas se tek probija, pa nije čudno da mnogi „blogeri“ za sebe tvrde da se bave content marketingom. Međutim, jedan pogled na njihov blog brzo može da otkrije da su daleko od toga.

Postoji razlog zbog koga su cene usluga content marketinga drastično veće od cene pisanja blogova. U jednu content marketing kampanju ulazi mnogo više nego u pisanje prosečnog bloga.

Ukoliko vodite firmu i istražujete kako content marketing može da vam pomogne da ostvarite veći profit i pronađete nove klijente, nesumnjivo ste tražili eksperta koji vam može pomoći da lansirate svoju content marketing kampanju. Ukoliko jeste, trebalo bi da se informišete o tome koja je razlika između content marketinga i pisanja blogova.

Mnogi blogeri za sebe tvrde da su eksperti za content marketing. Međutim, ukoliko njih zadužite da kreiraju vašu content marketing kampanju, velika je verovatnoća da nećete dobiti rezultate kojima ste se nadali.

U ovom članku ćemo vam objasniti po čemu se content marketing razlikuje od pisanja blogova u 10 osnovnih stavki.

Analiza ključnih reči

Blogeri uglavnom izbacuju članke pod naletom inspiracije. Ljudi koji se bave content marketingom nemaju taj luksuz. Svaki njihov članak počinje analizom ključnih reči na zadatu temu. Ovom analizom prolaze fraze koje su popularne i često pretraživane, te one fraze koje će najlakše rangirati.

Od njih grade naslove kojima će čitaoci teško odoleti, koji će ih dovesti do vaše stranice. Na primer, istraživajući temu za ovaj članak, otkrili smo da je najčešća pretraga u vezi sa ovom temom „šta je content marketing“, te da je relativno lako rangirati se za istu.

„Špijuniranje“ konkurencije

Da li znate koji su to najčitaniji članci objavljeni u vašoj branši u prethodnih nedelju dana?

Ljudi koji se bave content marketingom moraju imati taj podatak da bi što lakše i što bolje pozicionirali Vaš blog. Da biste stvorili jedinstven sadržaj potrebno je da pre svega analizirate ono o čeku konkurencija piše. Time ćete osigurati da vaš blog bude drugačiji i prijemčiviji čitaocima.

Analizom sadržaja koji izbacuje konkurencija ostaćete korak ispred, učiti na njihovom primeru i reći ono što oni nisu.

Udubljivanje u analitiku

Kada vaš sajt bude imao preko deset blogova, ljudi koji se bave content marketingom kreiraće bolje postove time što će analizirati koji je prethodno objavljen sadržaj najbolje prošao.

Ljudi koji se bave content marketingom opsednuti su ovakvim podacima, dok blogeri retko kada vrše analize ovog tipa. Na primer, ukoliko se vaš sajt bavi učenjem stranih jezika i u trendovima primetite da su članci koji se bave učenjem nemačkog jezika najčitaniji, trebalo bi da se fokusirate upravo na njih.

Građenje odnosa sa uticajnim blogerima

Uspešna content marketing strategija zasniva se ne samo na dobrom sadržaju već i na dobrim odnosima sa drugim uticajnim blogerima. Iskusni content marketing eksperti posvećuju dosta vremena sticanju novih kontakata i sklapanju prijateljstava koja mogu pomoći u promovisanju vašeg sadržaja.

Sa druge strane, blogeri amateri će uticajnoj osobi iz branše poslati mail u kome će od njih tražiti uslugu bez ikakvog pokrića. I posle se čude zbog čega niko ne deli njihove članke.

Fokus na SEO

Ukoliko ste stigli do ovog pasusa, pojam SEO, Search Engine Optimization ili po našem optimizacija sajtova za pretraživače, trebalo bi da vam bude poznat. Ukoliko ne koristite alat kao što je Yoast SEO da optimizujete svoj članak za pretragu, pisanje tog članka je čisto bacanje vremena.

Pomislite samo koliko sličnih članaka onom koji pišete se svakodnevno objavljuje. Na vama je da pomognete pretraživačima kao što je Google da shvate o čemu se u vašem članku radi i kome bi mogao da bude interesantan, ili nikada nećete doći do čitaoca.

Uz pomoć ovakvih alata naći ćete šta to treba popraviti kako bi vaš blog bio bolje pozicioniran. Na primer, Yoast će vam izbaciti stavke na kojima morate poraditi kao i one koje ste dobro pokrili.

Pisanje je samo početak

Većina blogera smatra da je njihov posao gotov onog trenutka kada pritisnu „objavi“. Možda ga jednom podele sa svojim drugovima na društvenim mrežama.

Za ljude koji se bave content marketingom, pisanje je samo početak. Pisanje je prvi deo fraze „content marketing“. Drugi je, pogodili ste, marketing. A ovaj deo može da traje. I traje. I traje.

Na primer, veliki sajtovi aktivno promovišu sadržaj koji je napisan pre pet i više godina, sa različitom publikom na različitim jezicima.

Kreirajte postove koji će se sigurno deliti

Da li ste ikada seli pre pisanja bloga i razmislili o tome koliko će sadržaj o kome pišete biti teško promovisati? Ljudima koji se bave content marketingom ovo je deo svakodnevice. Oni se fokusiraju na teme koje će sigurno dobiti mnogo podela na društvenim mrežama.

Jedan od proverenih načina da to postignete je da pratite velike bendove ili ljude koji nešto znače u vašoj branši, zainteresujete ih za Vaš sadržaj i nadate se da će ga podeliti sa svojom armijom pratilaca.

Planirajte sadržaj unapred

Ukoliko želite da se ozbiljno bavite content marketingom, moraćete da objavljujete bar jedan članak dnevno. Ukoliko nemate ozbiljan plan onoga o čemu ćete pisati već to radite nasumično, izgubićete potencijal da dođete do mnogo veće publike. Kako biste od svojih članaka izvukli maksimum, potrebno je da planirate unapred. Mnogo unapred.

Pozivate ljude na akciju

Da li vaši čitaoci znaju šta treba da urade kada stignu do kraja članka? Ako ne, to je ogroman propust u vašoj content marketing strategiji. Jedan od ciljeva ovog sadržaja je da čitaoce usmerite da preduzmu određenu akciju, bilo da je to pretplaćivanje na mesečne mail-ove sa novostima iz vaše firme, preusmeravanje na stranicu na kojoj mogu da kupe proizvod ili uslugu ili da podele članak sa prijateljima.

Ovo se postiže uz pomoć poziva na akciju ili call to action (CTA). Na kraju svakog članka morate čitaocima jasno staviti do znanja kakvu akciju želite da preduzmu nakon čitanja. S obzirom da svi koriste stari poziv da se pretplate na još sadržaja, moraćete da smislite kreativnije načine za to. Na primer, ponudite kratak vodič vezan za temu o kojoj ste pisali, a kao uslov za preuzimanje stavite da čitaoci moraju da se pretplate na vaš Email.

Izgradite bazu fanova na društvenim mrežama

Jedan od najvažnijih alata za promovisanje vašeg sadržaja su upravo popularne društvene mreže kao Twitter i Facebook. Ukoliko želite da se bavite content marketingom, morate da ponudite više od dobrog pisanja. Morate da ponudite i da taj članak podelite velikoj bazi pratilaca na društvenim mrežama. Isto važi i ukoliko želite da unajmite nekoga ko će se baviti time za vas. Osoba koju unajmljujete mora imati solidnu bazu pratilaca kako bi vaš sadržaj došao do što većeg broja ljudi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?