4 SEO mitova u koje morate prestati da verujete

SEO je termin koji mladi preduzetnici često pretražuju i tema o kojoj rado čitaju. S obzirom da je SEO izuzetno važan za poslovanje u 21. veku i da SEO za posao nije lako savladati, nije ni čudo da je ova tema izuzetno popularna i da se o njoj dosta piše.

U moru informacija, neminovno je i da će se naći poneka lažna. Internetom kruže mnoge laži, mitovi i zablude vezani za optimizaciju za pretraživače. S obzirom da je svima u interesu da SEO kampanju postave valjano, zbog čega i dalje ima toliko lažnih informacija na tu temu?

Neke od ovih informacija su sulude, dok druge mogu zaista da naštete vašoj kampanju. Loše SEO prakse mogu sprečiti vaš sajt da se pravilno rangira i mogu da upropaste sve vaše napore na polju digitalnog marketinga.

I pored toga, poražavajuće je da provedete mesece usavršavajući vašu kampanju samo da biste otkrili da je zasnovana na lažnoj informaciji.

Zbog toga ćemo se u ovom članku osvrnuti na neke od najčešćih mitova vezanih za SEO i optimizaciju sajtova i zbog čega treba da prestanete da verujete u njih.

SEO je prevara

Slatkorečivi, samo-prozvani SEO stručnjaci naplaćuju astronomske cene za usluge koje nikada ne donesu bilo kakvog učinka, niti su spremni da proces objasne klijentu. Prema tome, nije ni čudo što u 2019. godini i dalje mnogi veruju da je SEO prevara.

Ovaj mit je tu zbog sumnjivih SEO kompanija koje pokušavaju da brzo zarade na račun neinformisanosti klijenata. Oni najčešće vaš link brzo podele sa mnogo sajtova, što dovede do privremenog skoka u rangiranju. Međutim, kada Google uđe na trag ovoj nedozvoljenoj praksi, vrlo brzo ćete biti obeleženi kao prevaranti.

Međutim, samo zato što postoje ovakve kompanije koje pokušavaju da prečicama dođu do brzih rezultata, ne znači da su svi takvi ili da je SEO prevara.

Poštenim kompanijama koje se trude da organski povećaju posećenost stranica i svojim klijentima razjasne sve nedoumice, SEO je konstantan rad na pobeđivanju konkurencije i boljem rangiranju.

Ukoliko nam i dalje ne verujete, pogledajte najčešće SEO greške i trudite se da ih se klonite. Rezultati će sami vrlo brzo doći.

Brzo reagovanje na ažuriranje algoritama je ključ uspeha

Svaki put kada Google ažurira svoj algoritam, važno je što pre reagovati kako biste ostali na vrhu. Barem tako tvrde izvori na Internetu.

Istina je da svi pretraživači konstantno rade na unapređivanju svog algoritma. Najveći od svih, Google, to radi bar 500 puta u toku godine. Jedina ažuriranja na koja morate da obratite pažnju su najveća ažuriranja.

Kada ova ažuriranja stupe na scenu, najpametnije je da sačekate i vidite da li ažuriranje uopšte utiče na vaš sajt. Najčešće, ukoliko se pridržavate pravila optimizacije nemate zbog čega da brinete, a možda čak i vidite porast.

Savršeni algoritam ne postoji, pa će ažuriranja stalno biti tu. Sačekajte da vidite kakvog uticaja ima, pročitajte par kredibilnih članaka o promenama koje je ažuriranje donelo i dajte sebi par dana pre nego što napravite bilo kakve promene.

Ako optimizujete za Google pokrili ste sve pretraživače

Jedno od najčešćih verovanja je da ako svoj sajt dobro optimizujete za Google, rangiranje će skočiti i na drugim pretraživačima kao što su Yahoo ili Bing.

Činjenica je da 60% pretrage dolazi upravo sa Google-a, ali i Bing se približava ovom gigantu. Bing je ujedno i odličan primer pretraživača koji se donekle razlikuje od sistema koji koristi Google.

Kada je Bing u pitanju, linkovi ka vašem sajtu ne nose istu težinu kao što je to slučaj kod Google-a. Umesto toga, rangiranje se vrši na osnovu interakcija na društvenim mrežama, odnosom klikova, autoriteta stranice i ključnih reči. Google ne koristi metrike kao što su podele na Facebook-u ili Twitter-u kada je u pitanju rangiranje.

Stoga je jasno da ako optimizujete sajt za Google, to ne pokriva i Bing. Ukoliko želite da pokrijete 100% pretraživača, potrebno je da svoje napore usmerite na više frontova.

HTTPS nije važan osim ako ne prodajete stvari na sajtu

Od nedavno se od svih sajtova koji sadrže forme traži da poseduju HTTPS protokol. Mnogi tvrde da ovaj protokol nije bitan za sajtove osim ako se ne bave prodajom. Da li je ovo istina?

Ne. Google je jasno i glasno rekao da će favorizovati sajtove koji sadrže ovaj sigurniji protokol, zbog toga što HTTPS nudi prednosti kao što su poverljivost podataka, doslednost i identitet. Korišćenje HTTPS protokola je bolje i sigurnije od sadržaja koji nije zaštićen istim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *