Zašto je SEO optimizacija sajta pleonazam i druge zablude

Svako ko se bavi optimizacijom sajtova sigurno je primetio učestalu pretragu izraza „SEO optimizacija“ ili „SEO optimizacija sajta“ što je apsolutno pogrešno iz prostog razloga zato što je skraćenica SEO od engleskog izraza Search Engine Optimization. Samim tim izraz „SEO optimizacija sajta“ predstavlja pleonazam koji je toliko učestao da se nalazi i na stranicama sajta Wikipedia. Imali smo potrebu da napišemo ovo da ne biste pravili ovako očigledne greške ukoliko planirate da se ozbiljnije bavite digitalnim marketingom i ispali smešni pred svojim kolegama.

Kada smo kod učestalih grešaka u optimizaciji sajtova, postoje brojni razlozi koji mogu doprineti neuspehu SEO kampanja. Na sreću, sve se može popraviti. Naime, kada se suočavate sa propalom SEO kampanjom potrebno je da ostanete strpljivi i smireni i da nastavite da pokušavate da se vratite na sam vrh.

Kada je u pitanju digitalni marketing, surova istina je da će samo mali broj kampanja uspeti dok će veliki broj njih biti neuspešne iz brojnih razloga. Stvar je u tome ukoliko nam se desi neki neuspeh ne zaglavimo sa njim i lomimo glavu, već nastavimo napred. Jednostavno, shvatite neuspeh kao sastavni deo posla, sa smirenošću.

Takođe, kampanja koja vam se  čini neuspešnom ne mora da znači potpuni neuspeh. To samo znači da treba da pokušate ponovo, sa potpunom posvećenošću. A sada da obrazložimo koje su to najčešće greške koje se prave i kako da ih prevaziđemo.

Pročitajte i tekst na temu šta je content marketing i kako se razlikuje od pisanja blogova.

Morate imati prebogat rečnik stručnih termina i specifičnih izraza

Kada je SEO u pitanju, ne treba da pametujete previše i koristite izraze za koje ni sami niste sigurni šta znače. Naprotiv, što su Vaši tekstovi čitkiji i jednostavniji sa porukom koju želite da prenesete, dobro radite svoj posao.

Ne morate da brinete za SEO, samo napravite dobar sadržaj

Ova zabluda je veoma učestala. Sadržaj sajta jeste jako bitan za SEO. Ono što Google zapravo radi je da svojim korisnicima obezbedi najbolje rezultate pretrage, stvarajući bolje korisničko iskustvo. Ali ima i više stvari iza toga. Ne možete da očekujete veliki broj organskih poseta ukoliko se ne posvetite optimizaciji sajta.

Organske posete možda nisu od prevelikog značaja za neke delatnosti čija se poslovanja zasnivaju na Facebook promociji i prodaji, ali je za većinu web stranica fokus na SEO-u je definitivno vredan.

Kreirate teme pa zatim birate ključne reči

Kreirate tekstove na teme koje smatrati značajnim bez da znate koje ključne reči ćete upotrebiti? Ovakva strategija ne mora da bude u potpunosti pogrešna ali mi ipak preporučujemo da pre svega istražite ključne reči pre nego što odaberete temu.

Upotreba ključnih reči

Seo stručnjaci optimizuju tekstove za pretraživače ali isto tako i pišu tekstove kao celine koje će biti interesantni ljudima. To ponekad i nije tako jednostavno kao ubacivanje ključnih reči tu i tamo. Test koji napišete mora da bude smislen i ključne reči moraju da se uklope u njega. Ponekad je potrebno preformulisati tekst u celosti ili dodati sasvim nove rečenice.

Optimizacija ključnih reči je najvažniji element SEO kampanje

Ovo je nekada bilo zlatno pravilo, danas više nije. Kako je Google postao bolji u prepoznavanju teksta, teme koje sadrže povezane ključne reči i dalje se mogu pojaviti u pretrazi, čak iako niste specifično tražili tu ključnu reč u fokusu teksta. Ovo je dobro za Vas jer možete da optimizujete svoje tekstove koristeći sinonime i srodne izraze kako bi tekst izgledao što prirodnije.

Meta opisi (Meta descriptions) su veoma važni za SEO

Svaki tekst koji se nalazi ispod  rezultata pretrage se zove meta opis. U poslednje je praksa Google-a da čak i kada napišete meta opis, Google automatski generiše tekst koristeći par paragrafa koji se tiču ključnih reči. Tako da ukoliko ste se do sada koristili strategijom da trpate ključne reči u meta opis, možda bi trebalo da je promenite.

Razvijanje mreže linkova više nije bitno za SEO

Razvijanje mreže linkova nije više isto kao nekada ali je i dalje izuzetno bitno i ima veliki udeo u načinu na koji Google odlučuje koje sajtove će istaći na prvoj stranici.

Dobijanje dobrih referentnih linkova (backlinks) je proces koji dugo traje i koji nije jeftin.

Parafraziranje

Stvaranje kvalitetnog članka iz par kratkih informacija zvuči skoro nemoguće osim ako niste stručnjak za konkretnu temu. Kako bi se Vaš tekst što bolje rangirao mora da bude kvalitetnog sadržaja i da sadrži dovoljno korisnih informacija. Presipanje iz šupljeg u prazno nije opcija ukoliko želite da Vaše kampanje budu uspešne. Zato se bacite na istraživanje.

Morate da budete stručnjak za temu kako biste pisali o njoj

Ako vršite dovoljno istraživanja na temu na koju pišete i ako lepo umete da objasnite šta ste želeli da kažete, sadržaj teksta će biti skoro podjednako stručan i kvalitetan kao da ga je sam stručnjak napisao. Naime, koliko još copywriter-a znate koji svakodnevno pišu o bojlerima, vodovodnim cevima i slično znaju da instaliraju bojler?!

Kopirate tekstove sa drugih sajtova

Kopiranje tuđih tekstova sa promenom par reči i izraza ne čini tekst originalnim. Copyrighting podrazumeva korišćenje izvora i drugih tekstova za stvaranje novog i originalnog sadržaja. Osim što je pogrešno, neetički i protivzakonito je.

Google kažnjava za dupliran sadržaj

Ovo je jako česta zabluda. Naime, dupliran sadržaj na Vašoj stranici nikad neće rezultirati kažnjavanjem od strane Google-a, što je sam Google potvrdio više puta. Ono što Google zapravo radi je da zanemaruje i ignoriše dupliran sadržaj. Normalno je da imate dupliran sadržaj na stanici s tim da ne preterujete.

Seo može da radi bilo ko iz Vaše firme

S obzirom da je SEO usko povezan sa računarima i IT sektorom, neki vlasnici preduzeća pretpostavljaju da je zadatak istih IT stručnjaka koji rade na serveru da rade i sve ostale poslove u firmi, uključujući i SEO.

Nije toliko bitno imati zaštićenu web stranicu

Da li ste primetili da  neki domeni počinju sa http://, dok drugi počinju sa https://? Ako jeste, verovatno ste i primetili koliko su sve češći sajtovi sa https://. Slovo “s” ovde označava da je veza sa sajtom enkriptovana nečim što se naziva SSL (Secure Sockets Layer), što sprečava bilo koga da zloupotrebi Vaše podatke. Dobra vest je da lako možete da dobijete SSL sertifikat po ceni od 1000 dinara pa naviše na godišnjem nivou.

Postavljate previsoke ciljeve

Često se dešava da se agencije za digitalni marketing susreću sa neuspehom iz razloga što su bile nerealne sa svojim ciljevima i očekivanjima. Nerealno je očekivati da ćete postići brilijantne SERP (Search Engine Results Page) vrednosti za svaku ključnu reč preko noći, pa čak ni za nekoliko meseci.

Umesto da se rasplamsavate i ciljate veliki broj ključnih reči, za početak krenite sa jednom relevantnom. Veoma je bitno da budete objektivni i realni sa vremenskom rokovima koje sebi zadajete, jer se uspeh ne postiže preko noći.

SEO se stalno menja i ono što je nekada bilo zlatno pravilo, danas ne važi. Ukoliko sami radite optimizaciju sajta, najbolje što možete da uradite je da stalno budete u toku sa novim SEO trendovima. Ispitajte ponovo parametre koji su funkcionisali i odredite svari koje su pogrešne. SEO može biti vaš najveći alat za poboljšavanje marketinških rezultata, zato se njime koristite mudro.

Naravno, uvek možete da se javite agenciji za digitalni marketing koja će Vam pružiti stručne i efikasne savete za bolju optimizaciju Vaše web stranice.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?