Na čemu se zasniva i kako funkcionišu SEO i optimizacija sajta

Zamislite SEO kao veoma dubok okean. Jedna od najčešćih grešaka koje početnici prave kada je SEO u pitanju (pored korišćenja termina SEO optimizacija) je to što pokušavaju da u tom okeanu rone pre nego što su naučili da plivaju.

Kako bi vam bilo jasno šta SEO i optimizacija podrazumevaju, morate pre svega razumeti dva ključna pojma: pretraživanje (crawling) i indeksiranje (indexing).

Ova dva pojma su temelj na kome se zasniva optimizacija sajta!

Kako biste bolje razumeli na šta se ovi pojmovi odnose, daćemo vam opise toga što podrazumevaju.

Pretraživanje (Crawling)

Ovaj proces svoje ime duguje činjenici da ga sprovode „paukovi“, programi koje Google šalje na vaš web sajt kako bi ga indeksirao.

Indeksiranje (Indexing)

Indeksiranje se odvija nakon što „pauci“ temeljno prečešljaju vaš sajt. Tada će se vaša stranica naći u Google-ovom indeksu.

Šta je Crawling?

Crawling (u prevodu gmizanje) u suštini znači praćenje putanje. U SEO svetu ovaj pojam se prevodi kao pretraživanje označava praćenje linkova na i ka sajtu i „gmizanje“ po vašem sajtu. Kada Google-ovi pauci dođu na vaš sajt (ili bilo koju stranicu) oni će automatski pratiti stranice koje su linkovane na vašem sajtu.

Zbog toga postoje mape sajta (sitemap) koje sadrže sve linkove na vašoj stranici koje Google može lako da prati kako bi dubinski analizirao vaš web sajt.

Takođe možete Google da zaustavite od pristupanja nekim stranicama na sajtu koristeći fajl „Robots.txt.“

Šta je Indexing?

U osnovnom značenju, indeksiranje (indexing) je proces dodavanja stranica u Google pretragu. U zavisnosti od toga koji meta tag koristite (index ili no-index) Google će prečešljati i indeksirati stranice na vašem sajtu. Ukoliko iskoristite tag „no-index“ te stranice neće biti dodate u pretragu. Sve stranice na platformi WordPress se automatski indeksiraju.

Ukoliko želite da se bolje rangirate, jedna od metoda koju možete da testirate je da indeksirate samo one stranice koje želite da se pojave u pretrazi. Nemojte indeksirati tagove, kategorije i druge manje bitne stranice.

Šta utiče na pretraživanje i indeksiranje?

Na svetu postoje milioni stranica. Da li su svi njihovi vlasnici zadovoljni time kako funkcioniše pretraživanje i indeksiranje? Naravno da ne.

Mnogi se često osećaju izostavljeni i zbunjeni zbog čega se njihovi članci ne pojavljuju u pretrazi. Stoga ćemo pogledati neke od najvažnijih faktora koji su zaslužni za bolje rangiranje stranica.

Ime domena

Još od 2011. godine kada je Google lansirao zloglasni Panda update, ime domena je postalo izuzetno značajan faktor pri rangiranju i indeskiranju. Domeni koji u sebi sadrže ključnu reč dobili su na značaju. Samim tim, ukoliko želite da Google brže i efikasnije indeskira vašu stranicu obratite pažnju na meta naslove članaka i samog domena.

Spoljni linkovi

Spoljni linkovi ili „backlinks“ su od presudnog značaja za rangiranje stranica. Prosto rečeno, što više linkova ka vašoj strani ima na internetu, reputacija vašeg sajta je veća kada su u pitanju pretraživači. Ukoliko se rangirate dobro, ali nemate spoljnih linkova, Google može pomisliti da nudite sadržaj lošeg kvaliteta i oboriti rang vašem sajtu.

Mreža linkova na sajtu

Stručnjaci konstantno vode diskusije vezane za mrežu linkova na vašem sajtu ili unutrašnju link strukturu. Dok neki predlažu da uvek koristite isti tekst za linkovanje ka jednoj strani, drugi tvrde da u kombinaciji sa spoljnim linkovima to može negativno uticati na vaš rang.

Jedno je sigurno, zdrava struktura linkova na vašem sajtu je važna ne samo za rangiranje već i za lakšu navigaciju korisnika na vašem sajtu, čime će se posetioci duže zadržati.

Duplirani sadržaj

Jedna od najvećih grešaka koja se i dalje nažalost prečesto javlja. Na primer, ukoliko se bavite prodajom turističkih aranžmana i na svakoj ponudi za letovanje u Grčkoj koristite isti tekst, ovaj duplirani sadržaj može dovesti do ozbiljnih posledica kao što su obaranje ranga ili zabrana na pretraživačima. Stoga se trudite da na stranici imate što manje dupliranog sadržaja, već koristite unikatan tekst na svakoj strani.

Ukoliko pratite ove savete kako funkcioniše SEO i optimizacija sajta, nema sumnje da će Google brže i bolje indeksirati i rangirati vaš web sajt. Kakva su vaša iskustva sa rangiranjem i indeksiranjem? Podelite ih sa nama u komentarima!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?