Laki i korisni saveti za pokretanje bloga u 2019!

Odlučili ste da napokon pokrenete svoj blog? Sjajna ideja, osim što ne znate odakle da krenete. Sve pretrage na Internetu dovele su vas do pomešanih rezultata i svi oni vam govore nešto drugačije. Koga da slušate? Još važnije, odakle da krenete?

U ovom članku ćemo vam dati kratak pregled onoga što smo mi naučili iz sopstvenog iskustva u kratkim, jasnim i korisnim crtama.

Zbog čega treba da pokrenete blog?

Pre nego što pređemo na kako, pozabavimo se malo sa „zašto“. Zašto vam je potreban blog? Bavite se zanatstvom ili poslom koji ne zanima mnoge, šta vi možete da podelite što će drugima biti korisno?

Dosta toga.

Ako ste vodoinstalater, možete pomoći ljudima da sebi pomognu u hitnim slučajevima. Bavite se prodajom građevinskog materijala? Možete drugima istaći prednosti i mane određenih brendova ili materijala. Po pravilu, za svaki sadržaj na internetu postoji neka ciljna grupa. Tu ciljnu grupu u vašem slučaju verovatno čine i potencijalne mušterije.

Ovo su neki od razloga zbog kojim treba da pokrenete svoj blog:

  1. Pisanje blogova je među najpopularnijim vidovima komunikacije na Internetu.
  2. Blogovi su sjajan način da se izrazite i podelite informacije sa drugima
  3. Vaša kompanija će postati autoritet u industriji kojoj pripadate
  4. Najvažnije? Možete lako doći do mnogo novih mušterija.

Odaberite platformu za blog

Odabir platforme je prvi i verovatno najvažniji korak. Pretpostavićemo da ste već čuli za WordPress, platforma koju će vam bez sumnje svi preporučiti. Ovo je jedna od najvećih i najvažnijih platformi na čijem se unapređenju konstantno radi, uz pomoć koje možete pokrenuti ne samo blog već i čitav sajt.

Neke od prednosti korišćenja WordPress platforme su:

  • Lako se podešava i besplatna je
  • Nudi mnogo besplatnih tema
  • Možete lako naći pomoć na zvaničnom forumu
  • Vaš blog će biti brz i funkcionalan.

Postoje i druge platforme kao što su Blogger i Tumblr. Međutim, ove platforme su pogodnije za samostalne blogere nego za ozbiljne kompanijske blogove iz razloga što su dosta manje profesionalni, ograničeni sa opcijama i dizajnom.

Odaberite domen i hosting

Nakon što ste odabrali platformu, pretpostavićemo da je to WordPress, potrebno je da odaberete dobar domen za vaš sajt. Domen je ime sajta, odnosno adresa preko koje će vas ljudi nalaziti na Internetu. Na primer, naš domen je https://www.pixelmedia.rs/.

Hosting je u suštini kompanija koja će vaš sajt podići na Internet tako da drugi mogu da ga pronađu. Svaka promena koju napravite na sajtu biće tamo ubeležena. Ovo je kao hard disk koji se nalazi na Internetu gde se čuvaju podaci na vašem blogu.

Pronalaženje domena i hostinga može biti izuzetno komplikovano, posebno ako ste početnik i nemate mnogo iskustva sa radom na sajtovima. Zbog toga preporučujemo da ovaj deo posla ostavite iskusnoj agenciji za digitalni marketing. Odabir hostinga može uticati i na faktore kao što su brzina sajta, pa samim tim i rangiranje. Zbog toga je važno da vam u ovome pomogne profesionalac.

Dizajn bloga

Da li želite jednostavan blog po principu crno na belo ili želite vizuelno impresivan blog koji će kombinovati razne elemente kao što su video zapisi, slike i galerije. U zavisnosti od toga, dizajn sajta može biti još jedna stavka oko koje vam agencija za digitalni marketing može pomoći.

Naravno, postoji opcija da kupite već napravljenu temu za WordPress. Iako su često izuzetno kvalitetne, ove teme ne ostavljaju mnogo prostora za lični izraz i modifikacije koje su vašoj kompaniji možda potrebne. Sa druge strane, agencija za digitalni marketing može vam pomoći da dobijete baš onakav blog kakav ste zamišljali.

Dizajn vašeg bloga treba da odražava vaš brend i vrednosti. Nema poente koristiti temu koja je dizajnirana za časopis ukoliko vama treba nešto drugačije. Dobar blog vam može pomoći, dok vam loš itekako može naškoditi.

Pored toga, sajt i blog moraju biti jednostavni za navigaciju ukoliko želite da se posetioci zadrže na njemu. Niko ne želi da provede vreme na sajtu gde je tekst toliko sitan da ne može da se pročita.

Napravite plan

Stižemo do zabavnog dela i razloga zbog čega prolazimo kroz sve ove korake. Kada ste podigli vaš blog na Internet i odabrali dizajn, vreme je da krenete da pišete. Ali pre toga, potrebno je da sastavite plan. Da biste to uradili, morate jasno odrediti svrhu vašeg bloga.

Koji je vaš cilj?

Da li želite da privučete nove posete na sajt, izgradite listu za email marketing ili se predstavite kao ekspert u svojoj struci.

Koliko ćete se posvetiti pisanju blogova?

Idealno je da objavljujete nešto bar jednom u nedelju dana, a najmanje dva puta u toku mesec dana.

Koji je ton vašeg bloga?

Da li ćete se izražavati formalno ili kolokvijalno? Da li ćete pisati iz lične perspektive ili u množini, ispred cele firme?

Kako ćete od posetioca praviti konverzije?

Da li ćete postaviti email formu na kraju članka ili listu korisnih linkova do kojih posetioci mogu dalje otići? Ili ćete ubaciti dugme koje će posetioce voditi na stranu za kontakt?

Kada sastavite plan i odredite sve ove detalje, ostaje vam da pišete. Fokusirajte se na teme kroz koje možete da predstavite svoje lične stavove i podelite iskustva koja ste stekli u industriji. Budite originalni i pišite o temama koje interesuju vašu ciljnu grupu.

Odredite ciljnu grupu

Veoma je važno da znate za koga pišete vaš blog. Oko 61% ljudi se na Internetu informiše o novim proizvodima i uslugama, kao što su one koje vi nudite. Kako biste došli do njih, morate ih poznavati.

Kako biste odredili ko je vaša ciljna grupa, morate odgovoriti na sledeća pitanja:

  • Koji su pol, godina i prosečna primanja publike
  • Gde su zaposleni i čime se zabavljaju
  • U kojim aspektima moja ciljna grupa želi da se poboljša?
  • Odakle moja publika pribavlja informacije i gde najčešće provode vreme na Internetu?

Šta vaš blog nudi?

Prema istraživanjima sajta Conductor, 131% potrošača će verovatnije kupiti od nekog brenda nakon što pročitaju interesantan i originalan sadržaj na njihovom sajtu. Vaš blog neće beležiti astronomske posete ukoliko nemate šta vredno da ponudite.

Ukoliko želite da uspete u digitalnom marketingu, morate imati šta da date da biste dobili neku vrednost zauzvrat. Kada pišete sadržaj, nemojte se fokusirati na samopromociju, već nešto što vaši posetioci mogu da iskoriste.

Kako ćete pratiti uspešnost?

Kada je u pitanju korporativni blog, uspeh se uglavnom meri povraćajem uloženog novca (ROI) ali i truda. Neke kompanije mere povraćaj kroz direktnu prodaju, drugi kroz proširenje baze klijenata.

Ukoliko vaš blog služi pretežno da biste se bolje rangirali, morate obratiti pažnju na sledeće metrike:

  • Broj čitalaca
  • Rangiranje u odnosu na željene ključne reči
  • Organski saobraćaj na blogu
  • Broj klikova na linkove

Međutim, ukoliko kroz blog želite da podstaknete direktnu prodaju proizvoda ili usluga, obratite pažnju na sledeće:

  • Telefonski pozivi
  • Klikovi na link za prodaju
  • Prijava na email listu
  • Konverzije na proizvodima

Izuzetno je korisno napraviti plan za ciljeve koje želite da ostvarite, bilo da je to na godišnjem, kvartalnom ili mesečnom nivou. Na taj način možete pratiti koliko ciljeva se aktivno ostvaruje i dobijete motivaciju da nastavite.

Kako ćete plasirati vaš blog?

Poslednja tajna koju ćemo vam otkriti je da morate da znate da time što ste objavili blog vašem poslu nije kraj. Uspešan blog je samo onaj blog koji ljudi zapravo pročitaju. Da biste se postarali da se to desi, morate ga pravilno plasirati.

Najlakši i najefikasniji način je da blog oglašavate na društvenim mrežama, ali i time što ćete kontaktirati druge blogove sličnog sadržaja i pitati ih da stave link nazad do vašeg sadržaja (i ponuditi isto zauzvrat).

Da bi ljudi poželeli da otvore vaš blog, potrebno je da se postarate da naslov bloga bude upečatljiv i da izaziva interesovanje. Koristite ilustracije za naslovnicu umesto fotografija koje su već hiljadu puta iskorišćene, često od strane konkurencije. Ukoliko uspete da skrenete pažnju na sebe unikatnim stilom, možete biti uvereni da će vam se posetioci često vraćati.

Nadamo se da su vam ovi saveti bili korisni pri planiranju svog prvog bloga. Ukoliko vam je potreban kvalitetan sadržaj a nemate iskustva u pisanju, možete saznati više o našim uslugama pisanja sadržaja ovde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?