Reklamiranje na Internetu: 5 ključnih stavki!

Plaćene reklame na Internetu su odličan način da povećate broj poseta na vašoj web stranici a ujedno i da poboljšate poslovanje, ali može biti veoma skupo ukoliko niste dovoljno pažljivi. Objasnićemo vam kako da na najbolji način iskoristite plaćene GoogleAds oglase i kako da se pobrinete da vaše reklamiranje na Internetu bude efektivno bez prevelikih troškova koji ne donose zaradu.

Shvatite suštinu i upotrebu ključnih reči sa dugim repom

Pre svega pre nego što krenete da plaćate reklame na Internetu, potrebno je shvatite samu suštinu pretrage, šta podrazumeva optimizacija sajta i kako ključne reči funkcionišu. U tu svrhu može da vam posluži Google’s AdWords alat ali je problem zato što on teži ka širokim ključnim rečima sa najvećim brojem pretraga koje su veoma skupe i ne tako efikasne. Naime, moraćete da pronađete tzv. LongTail ključne reči ili ključne reči sa dugim repom. Ovakve ključne reči su specifičnije i čine večinu pretraga na Google pretraživaču. agencija-za-digitalni-marketing Kao što možete da vidite u primeru iznad „digitalni marketing“ se veoma često pretražuje. Nešto manje popularan je termin „agencija za digitalni marketing“ ali bolje ilustruje naše usluge. Možete da odete i korak dalje i da pokušate nešto poput „najbolja agencija za digitalni marketing Beograd“. Velika greška koju prave mnogi početnici kada počnu da kreiraju Google adwords kampanje sa plaćanjem po kliku (PPC) je pogrešan izbor ključnih reči. Kada biste platili za ključnu reč „digitalni marketing“ potrošili biste mnogo više novca i drastično smanjili povrat uloženih sredstava (ROI). Ključ uspeha je da radite na više ključnih reči sa manjim brojem pretraga nego obrnuto.

Vrste reklame

- Baneri

Baneri su specifični u Internet oglašavanju jer se značajno ističu na stranici. Mogu biti u različitim veličinama i mogu biti jako delotvorni ali isto tako imaju i tendenciju da ciljaju na klijente koji ne traže ono što nudite.

- Tekstualne reklame (Text Ads)

Tekstualne reklame se obično nalaze na prvoj stranici pretraživača. Ovakavi oglasi su nešto jeftiniji i jako su efikasni s obzirom da izlaze u pretrazi kada osobe pretražuju nešto konkretno i sama uspešnost zavisi od prethodnog istraživanja ključnih reči.

Istražite lokacije za reklamiranje na Internetu

Postoji dosta lokacija za reklamiranje na Internetu, s tim da svaka platforma ima svoje prednosti i mane.

- Google AdWords

Google AdWords je očigledan izbog za mnoge kompanije. On pruža prikaz tekstualnih i display reklama  koji se prikazuju kod pretraga visoko ciljanih ključnih reči. Jedna od velikih prednosti je što se s vremenom dobija veći povrat uloženih sredstava kod Google AdWords reklamiranja. Takođe, sam Google nagrađuje i svoje dugoročne klijente boljim ocenama.

- Facebook

Reklamiranje na društvenim mrežama je steklo veliku popularnost u poslednjih par godina. Ovi oglasi kombinuju fotografije, banere i tekstualne reklame i na osnovu samih postavki ciljaju na potencijalne potrošače i klijente.

- Bing i Yahoo

Bing i Yahoo su platforme koje rade na sličnom principu kao Google. Takođe sadrže slike, lokacije i tekstualne reklame a sve se to prikazuje na osnovu pretraga.

Istražite platforme za praćenje

Ukoliko niste u mogućnosti da pratite kako svaki vaš oglas radi, ne trošite novac na plaćeno oglašavanje. Dobra stvar kod Internet oglašavanja je da sve možete da pratite. Google Analytics je jedna od najboljih platformi kada je reč o tome. Besplatan je i prilično jednostavan za upotrebu. Nakon što sve podesite, upoznajte se sa opcijom Custom campaigns na Google Analytics platformi. Kroz ovu opciju možete kreirati jedinstven URL za praćenje za svaku reklamu koji će vam pomoći da pratite kako se vaše kampanje ponašaju. Uz pomoć Google Analytics imaćete sve performanse na jednom mestu.

Napravite posebnu stranicu za oglašavanje

Vrlo je važno poslati posetioce na stranicu koja je posebno dizajnirana da poboljša procenat konverzija, a ne na glavnu strancu. Ovo možda deluje kontra-produktivno, ali postoji par razloga za to:
  • Landing stranice vam omogućavaju da stavite posebno napisanu poruku. To znači da možete da se nadovežete na tekst iz reklama, što stvara linearno iskustvo.
  • Ove stranice vam omogućavaju da korisnike navedete na specifične akcije, kao što je učešće na prezentaciji ili besplatni materijal u vidu elektronske knjige.
  • Ove stranice olakšavaju praćenje rezultata, što je posebno važno.
Kada kombinujete ovu strategiju sa alatima za praćenje, brzo ćete doći do rezultata i najboljeg načina da priđete svojim posetiocima i najboljeg načina da im prodate svoju uslugu ili proizvod.

Pozovite na akciju

Nakon što neko dođe na vašu stranicu, kako da ih preobrazite u mušteriju. Svaka stranica na koju ih pošaljete mora da ima jasan poziv na akciju. Budite oprezni, zato što će ovaj deo biti presudan u uspešnosti vaše kampanje. Odlučite koji je željeni cilj svake stranice pre nego što je dizajnirate. Zapitajte se „šta želim da posetioci učine u ovom trenutku?“ U skladu sa tim kreirajte i stranicu. Sprovedite A/B Testove Jedini način da znate koje strategije su uspešne a koje ne je da testirate iznova i iznova. Male promene mogu imati ogroman uticaj na stopu konverzije. Ukoliko ste pratili naše savete, vaša stranica bi trebalo da bude primamljiva a vaš sistem za praćenje na mestu. A/B testiranje uključuje dve različite metode. Važno je da svaki put pravite jednu promenu koju lako možete pratiti. Na primer, to može biti drugačiji naslov ili drugačiji poziv na akciju, ali ne i jedno i drugo istovremeno. Testirajući jednu promenu moći ćete da vidite jasne rezultate i saznate koja metoda je imala najviše uticaja. A/B testiranje je konstantan proces, tako da nemojte stajati. Nastavite da testirate i menjate svoju stranicu. Iznenadićete se koliko ovo može da utiče na stopu konverzije.

Redovno pratite rezultate

Šta god da radite, nemojte pratiti rezultate svaki dan. Ovo vas može navesti da napravite nepromišljene promene. Najbolje je da sačekate malo kako bi analitika mogla da prikupi tačne podatke i putanje. Nakon toga odredite period za pregled statistika, kada ćete odlučiti da li ima potrebe za izmenama. Ovo može biti na mesečnom ili nedeljnom nivou. Izuzetno je korisno da pratite rezultate u tabeli. Tako je lakše uporediti trendove i shvatiti šta se dešava.

Odredite budžet i ne očekujte instant rezultate

Ukoliko odlučite da uložite u reklamiranje na Internetu morate da razumete da će ceo proces potrajati. Ne očekujte da ćete biti gotovi i doći do željenih rezultata za nedelju ili dve. Da biste dobili dobre rezulltate morate uložiti vreme i resurse kako biste usavršili svoj plan. Odredite vreme i sredstva kako biste to učinili na pravi način. Reklamiranje na Internetu je itekako isplativo, ali zahteva strpljenje i posmatranje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *