5 razloga zbog kojih vam je opao Google rang i kako da ga povratite

Vaš sajt se nekada odlično rangirao i pojavljivao u svim pretragama. To vam je donosilo dosta poseta koje su vam donosile dosta e-mailova, poziva i prodaja. Međutim, nešto se desilo i najednom nije bilo ni traga od svih tih poziva i prodaja, a vi nemate ni najblažu predstavu šta se desilo. Ukoliko proverite analitike, nema sumnje da ćete videti veliki pad u posetama. Počinjete da paničite. Ako proverite svoj Google rang (page rank) videćete da je vaš web sajt opao na listi ili potpuno nestao sa nje. Šta se desilo? Još bitnije, šta možete da učinite da ovo popravite i pokrenete talas poseta i prodaja? Google rang može opasti iz više razloga. Nekada je to zbog greške koju ste mogli da sprečite prateći najnovije trendove za optimizaciju sajta. Sa druge strane, rangiranje na Google-u vam nekada može opasti zbog poteza koje povlači vaša konkurencija. U drugim situacijama opadanje ranga je prirodna i privremena pojava na koju ne možete da utičete. U ovom članku ćemo vam dati 5 najčešćih razloga koji mogu da utiču na rangiranje na Google-u i još važnije, šta možete da učinite da se vratite na prvu stranu pretraživača.

Pratite pogrešne pojmove

U poslednje vreme sve primetniji je trend pretrage za „prirodnim pojmovima“. Ovo se odnosi na to da ljudi sve češće u pretraživače unose cele rečenice, a ne samo ključne reči kao što je to bio slučaj ranije. Ovaj trend je verovatno donekle podstakla i sve češća upotreba glasovne pretrage. Stoga, ukoliko pratite rangiranje isključivo za ključne reči, morate promeniti vašu strategiju. Ljudi koji vas pretražuju na Internetu koriste nove ključne fraze i rečenice, pa ih stoga morate pratiti kako biste dobili pravi uvid u vaše rangiranje na Google-u.

Rangiranja konstantno „igraju“

Normalno je da rangiranja osciliraju, ne samo dan za danom već i od računara do računara, od lokacije do lokacije i u zavisnosti od mnogih drugih varijabli. Google konstantno testira sve varijable time što menja rezultate pretrage. Zbog ovoga je opasno da se fokusirate previše na određene izveštaje. Na primer, ako vam kompanija koju ste unajmili za optimizaciju daje određene rezultate, ako proverite na svom računaru rezultati možda neće biti isti ili su se promenili u odnosu na juče.

Nova stranica

Ukoliko lansirate novi dizajn vašeg postojećeg sajta rangiranja će vam vrlo verovatno opasti, bez obzira na to koliko dobro ste se pripremili za to. Pored toga, koliko god da je nova stranica bolja od prethodne, ako se Google pita, stari sajt i dalje ima prednost. Kako biste izbegli ovo, pripremite plan za 301 redirekcije pre pokretanja novog sajta. Mnoge kompanije su izgubile mnogo posla zbog ove jednostavne greške. Vaš novi sajt mora da bude dobro optimizovan pre pokretanja. No bez obzira, pripremite se na to da će vam rang opasti, bar privremeno. Potrebno je mesec ili dva da povratite prethodne pozicije, ako ne i manje.

Stari „novi“ sajt, novi problemi

Pokrenuli ste novi sajt i zamenili stari, rangiranje vam je opalo ali se ubrzo povratilo, možda čak i bolje nego ranije. Međutim, rang vam je opet opao. Ukoliko pokrenete novi web sajt, posle par nedelja stignete do vrha pretrage a onda opadnete – i to drastično. Ovo se često dešava. Ključ je u tome da budete strpljivi i pratite najnovije SEO trendove. Dugoročno rangiranje na Google-u zahteva dugoročni trud.

Loši linkovi

Mnoge kompanije su napravile ogromnu grešku pre par godina kada su kupovali hiljade linkova ka svom sajtu po izuzetno niskoj ceni. Međutim, sa svim novim poboljšanjima Google-ovog algoritma pretraživači sada etiketiraju ove linkove kao nekvalitetne. Web sajtovi sa velikom količinom linkova će biti označeni kao loši, a link ka vašoj strani je siguran način da budete kažnjeni. Ukoliko je vaš web sajt na udaru linkova koje ne možete da kontrolišete (ukoliko konkurent šalje nisko-kvalitetne linkove ka vašem sajtu kako bi vam namerno oborio rang), sada postoji način da se odreknete tih linkova.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *