Kako da izaberete najbolju marketinšku agenciju za optimizaciju sajta

Možemo reći da je SEO već vrlo konkurentna industrija sa brojnim marketinškim agencijama koje rade optimizaciju sajtova i koje tvrde da mogu da dovedu vašu veb stranicu na sam vrh Google-ove pretrage različitim metodama  koje vam i nisu baš najjasnije.

Iako mnoge tvrdnje deluju preuveličano, često od strane agencija koje ne razumeju kako SEO funkcioniše u potpunosti, pronalaženje dobre marketinške agencije koja će vas dovesti na sam vrh Google-a i time poboljšati vaše poslovanje je realnost i nezaobilazan korak kako ne biste zaostali za svojom konkurencijom.

Šta je SEO?

SEO (Search Engine Optimization) ili na našem jeziku optimizacija za pretraživače odnosi se na optimizaciju veb sajta i sadržaja tako da se nalazi na istaknutoj poziciji u okviru rezultata pretrage za određene teme koje se često nazivaju ključne reči.

Pretraživački giganti kao što je Google konstantno ažuriraju svoje algoritme za pretraživanje kako bi korisnicima pružili najrelevantnije rezultate pretrage, nagradili kvalitetne veb sadržaje i kaznili one koji pokušavaju da obmanu algoritam nemoralnim SEO praksama.

Jednostavno rečeno, to je proces dovođenja ljudi na vašu stranicu direktno iz same pretrage.

Međutim, sam SEO proces je daleko od jednostavnog, pa zbog toga mnoga mala i velika preduzeća angažuju marketinške agencije kako bi poboljšale svoje prisustvo na mreži.

Izbor SEO agencije može izgledati kao složen kao i sama optimizacija sajta, tako da treba da uzmete par stvari u obzir kada tražite marketinšku agenciju koja će voditi vašu SEO kampanju.

Može da bude teško da se odlučite za odabir agencije pre svega iz razloga što je SEO nevidljiv proizvod sa rezultatima koje nije lako tumačiti. Neke agencije mogu da vas zbune ili dovedu u zabludu upotrebom različitih žargona i pojmova kako bi pokazali svoj uspeh u sklopu svog poslovanja.

Dakle, koja to pitanja treba ostaviti kada birate marketinšku agenciju? Napisali smo za vas sedam bitnih pitanja koja treba da postavite kada istražujete marketinšku agenciju.

Da li imaju iskustva?

Pokušajte da utvrdite da li kompanija ima dosta iskustva sa firmama koje vode poslove slične vašem i da li su dugo bili njihovi klijenti. Lojalni klijenti govore o merljivim rezultatima pa možete da zatražite i brojke kampanja koju bi mogli da pokrenu za vaše poslovanje. Svaka dobra SEO agencija će biti ponosna da pokaže svoje uspešne rezultate.

Koliko posla se obavlja unutar agencije?

Mnoge agencije delove ili ceo posao prosleđuju drugim agencijama. Što više posla dele sa drugim agencijama, to će manje imati kontrole nad rokovima i manje će biti odgovorni za postignute rezultate.

Kakav kontakt ćete imati sa predstavnikom agencije?

Redovna komunikacija je od presudnog značaja za SEO kampanju. Međutim, to je dvosmerna ulica. Kako vi sami treba da znate na čemu agencija radi i šta se dešava sa vašom kampanjom tako i sama agencija treba da bude sprema da vrši promene i da prilagođava kampanju vašim promenljivim poslovima.

Šta će im biti potrebno od vas?

Možda vam zvuči primamljivo da sve SEO aktivnosti prepustite agenciji ali što više udela imate, ostvarićete bolje rezultate. Dakle, potrudite se da shvatite šta će se očekivati od vas i kako možete da pomognete agenciji u optimizaciji.

Kakve rezultate očekujete i u kom vremenskom periodu?

Nijedna dobra SEO agencija neće garantovati određene rezultate i pozicije na pretraživaču u okviru određenih vremenskih rokova, jer Google može da promeni svoj algoritam u svakom trenutku. Pored toga, ne postoji univerzalna formula koja će napraviti željene rezultate.

Budite oprezni sa agencijama koje obećavaju da ćete biti prvi na Google pretraživaču u okviru jedne nedelje jer je to nemoguće.

Naime, potrebno je da se dogovorite oko ciljeva i da se fokusirate na iste rezultate.

optimizacija-sajta-za-pretrazivace

Da li imaju iskustva u marketingu van SEO?

SEO nije jedini deo marketing slagalice. Trebalo bi da  bude  deo sveobuhvatne marketinške strategije, tako da vam preporučujemo da poslujete sa agencijom koja gleda na širu sliku.

Kako biraju ključne reči

Lako možete da se  nađete na vrhu pretrage sa specifičnom frazom u pretrazi. Ali, ako niko ne koristi tu istu frazu u pretrazi, ne radite ništa i ovaj rezultat se neće odraziti na vaše poslovanje. Dobro istraživanje ključnih reči je od velikog značaja a vi morate da znate koje su to ključne reči koje će vam dovesti nove klijente.

Ključ za pronalaženje  dobre SEO agencije je jednostavan, a to je istraživanje. Uverite se da li ste pronašli SEO agenciju koja ima dosta iskustva u radu sa poslovanjima kao što je vaše i da li je lako dostupna da odgovori na vaše zahteve SEO kampanje. Svaka agencija koje daje lažne tvrdnje, koja previše obećava i koja nije voljna da otvoreno razgovara sa vama nije dobra SEO agencija sa kojom bi trebalo da ostvarite saradnju. Optimizacija sajta je dug proces zbog čega bi trebalo da se potrudite da pronađete informisanu, otvorenu i agenciju sa iskustvom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?