16 načina kako da kreirate novi sadržaj za blog kada vam ponestane inspiracije

Svako od nas može da se suoči sa blokadom, bez obzira da li je neko nov u ovome poslu ili već iskusan copywriter, pogotovo kada naiđe period da jednostavno mislite da ste sve što ste imali da kažete o određenoj temi već napisali.

Kao neko ko se primarno bavi marketingom, često se fokusiramo na tehničke stvari – promociju, optimizaciju i konverziju. Ali bez kvalitetnog sadržaja, čak i najbolje marketinške strategije mogu biti neuspešne. Dakle, kako da napišete tekstove koji će biti interesantni Vašoj ciljnoj grupi i koji će im se toliko dopasti da će ih rado podeliti sa svojim prijateljima.

Kreiranje sadržaja za blog

Sve počinje sa odabirom dobre teme. Ni jedan sjajan sadržaj ne nastaje bez odlične ideje za temu teksta.

Koliko god promovisali Vaš sadržaj, nećete dobiti veći ROI ukoliko Vaš sadržaj nikoga ne zanima.

Bez potražnje za informacijama koje pružate, Vaš sadržaj ne nosi preterani značaj. Morate da dolazite do tema za koje zanimaju ljude ili je Vaša content strategija osuđena na propast.

Ali nema mesta stresu i nervozi, već uhvatite tastaturu u ruke i nađite način da ponovo podstaknete svoju kreativnost i pružite svojim čitaocima odlične sadržaje. Mi ćemo Vam dati 16 saveta za kreiranje sadržaja za blog kada Vam ponestane inspiracije.

1. Razmislite o tome ko su Vaši čitaoci

Ukoliko još uvek ne znate ko su Vaši čitaoci, razmislite o tome ko je vaša ciljna grupa i kreirajte sadržaj koji je specifičan za njih i koji će ih zainteresovati. Tako na primer, ukoliko pišete o zdravom životu, vežbanju i fitnesu, možete da napišete tekst na temu kako se ponovo vratiti u formu nakon povrede kolena.

2. Upoznajte svoje čitaoce

Postoje nekoliko jednostavnih načina da upoznate svoje čitaoce i saznate kakva interesovanja imaju. Možete da postavite pitanje na Facebook-u, Twitter-u.

Još jednostavnije, ako imate sistem za automatsko odgovaranje na mejlove, pitajte svoje pretplatnike na koja pitanja bi želeli da dobiju odgovore ili koje teme bi želeli da čitaju na Vašem blogu.

Što više komunicirate sa svojim čitaocima, lakše ćete stvoriti sadržaje  koje oni žele da čitaju i dele sa svojim prijateljima.

3. Posetite srodne grupe na Facebook-u i Twitter-u

Proverite o čemu ljudi pišu, kakva pitanja postavljaju i kakve informacije bi im dobro došle.

4. Postavite izazov

O čemu pišete? Da li ste možda finansijski savetnik, savetnik o lepoti i zdravlju ili pišete o školi stranih jezika?

Svake nedelje napišite sadržaj gde ćete svojim čitaocima pružiti savete kako da n primer lako savladaju prepreke u učenju stranih jezika i dajte im motivaciju koja ima je potrebna za ostvarivanje njihovih ciljeva.

5. Pohvalite tuđi rad

Navedite omiljene blogove i autore koji Vas  inspirišu i podstiču da budete bolji u onome što radite. Ne morate da pišete samo o jednoj osobi, već napravite listu, na primer najboljih blogova u određenoj oblasti.

Tako na primer možete napisati tekst na temu 10 najboljih blogova o učenju jezika u 2018. godini gde ćete navesti sve najposećenije i najkvalitetnije blogove koji se bave tom tematikom i navesti zašto smatrate da su baš oni zaslužili mesto na vašoj listi.

6. Napišite tekst posvećen čitaocima

Napišite svojim čitaocima koliko cenite njihovu lojalnost i povratne informacije. Napišite kratku istoriju vašeg sajta ili ponudite statistike koje govore o tome kako je vaša posećenost rasla, a pritom analizirajte korake koje ste primenili da bi dotle stigli.

Ponudite im i nešto besplatno. Na primer, to može biti vaša knjiga ili neki vodič u elektronskom formatu ili besplatne konsultacije. Potrudite se da se osećaju cenjenim i inspirisanim time što prate Vaš rad.

7. Napišite svoje lično iskustvo

Budite iskreni i napišite svoje lično iskustvo iz prošlosti, kako ste se suočavali sa nekim preprekama i nekim greškama koje te pravili. Pretvorite svoje iskustvo u inspirativan tekst iz kojih drugi mogu nešto da nauče.

8. Napravite FAQ listu

Napravite spisak često postavljanih pitanja. Pitanja koje postavljaju čitaoci, klijenti, potencijalni kupci ili konkurenti. Iskoristite tu listu da sa svakim pitanjem napišete po jedan kvalitetan i informativan članak sa primerima, grafikonima, slikama ili nekim istraživanjima.

9. Napravite nalog na Pinterest-u

Ova stranica je bogata fotografijama, postovima i citatima koji mogu ponovi da podstaknu Vašu kreativnost. Pinterest je odličan izvor ideja pogotovo ako pišete o modi, zdravlju, hrani, stilu života i putovanjima. Proverite vrste sadržaja koje ljudi iznova i iznova postavljaju i komentarišu, možda bi to bila odlična ideja za Vaš novi blog.

10. Uživajte u svom slobodnom vremenu

Iz ličnog iskustva mogu reći da posao od kuće ima isto toliko mana koliko i prednosti. Sada kada Vam je posao kod kuće, morate da naučite da razgraničite vreme koje ćete posvetiti poslu i vreme koje je samo vaše.

Slobodno vreme iskoristite sa svojim dragim prijateljima, uživajte u svojim hobijima i omiljenim aktivnostima i otputujte s vremena na vreme na neko city break putovanje.

Nema ničeg boljeg od bega od svakodnevnih obaveza u neku metropolu koju do sada još niste posetili ili kojoj se rado vraćate. To će Vam napuniti baterije za sledeću radnu nedelju i podstaknuti Vašu kreativnost.

11. Intervjuišite stručnjake za oblast o kojoj pišete

Razmislite o kome bi Vaši čitaoci voleli da čitaju. Na primer ukoliko pišete o stilizovanju kose, mogli biste da intervjuišete nekog profesionalnog i uticajnog frizera iz Vašeg grada ili više njih i napravite odličan sadržaj sa savetima koji su trenutno u trendu.

Možete da ubacite u svoj blog i video kako bi blog bio vizuelno privlačniji i kao bonus bolje optimizovan.

12. Napišite vodič koji bi bio od velike koristiti drugima

Sa čime se neki ljudi muče da urade dok je Vam ide sa lakoćom? Istaknite svoju ekspertizu i pomognite im jednostavnim vodičem (ili u engleskom tutorial).

Na primer, ukoliko pišete za sajt škole engleskog jezika, možete da napišete tekst sa korisnim savetima “Kako da napišete dobar CV na engleskom jeziku“.

13. Obratite pažnju na komentare

Proveravajte svoje komentare i komentare na tuđim blogovima u delatnosti kojom se bavite. Obratite pažnju na vrste problema koje pominju i pitanja koje ljudi postavljaju. Ovo je odličan način da se još bolje upoznate sa svojom ciljnom grupom čitatelja.

14. Napišite recenziju

Verujem da mnogi od nas pre nego što kupe neki proizvod ili uslugu proguglaju malo više o tome i pročitaju recenzije. Zašto ne biste i Vi to uradili za svoje čitaoce?! To može biti novi marketinški alat, neka nova platforma ili program koji je tek postao dostupan.

15. Podelite stare sadržaje

Ukoliko je Vaša publika dostigla daleko veći broj od kada ste započeli svoj blog, možda bi trebalo da im predstavite svoje starije sadržaje. Ne dozvolite da Vaši stariji tekstovi ostaju nepročitani i bez ikakve posećenosti. Verujemo da su vredni pažnje čitatelja.

Vaše stare tekstove možete obogatiti novim informacijama, iskustvima i istraživanjima i kao takve ih ponovo objaviti na sajtu u proširenom izdanju. Ovo je posebno korisno u oblasti optimizacije sajtova, kako se SEO trendovi i pravila neverovatno brzo menjaju. Time ćete ne samo dobiti novi sadržaj, već postojeći sadržaj adaptirati da ne bude zastareo i netačan.

16. Čitajte novosti

Budite u toku šta je u trendu i pratite priče koje su povezane sa temom koju obrađujete. Možda pronađete novi ugao iz kojeg se može razviti dobar tekst na aktuelnu temu ili događaj. Naslovi časopisa takođe mogu biti od koristi kada Vam je potrebna inspiracija za temu teksta.

Nadamo se da će Vam naši saveti pomoći da pronađete u sebi kreativnost koja se pritajila.

Ukoliko imate neki savet za kreiranje sadržaja za blog za koji mislite da bi trebalo da se nađe na listi, napišite u komentaru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?