Kako responzivni web dizajn utiče na SEO

Kako svi negde jurimo i žurimo, moderno društvo je zamenilo upotrebu računara za pretragu mobilnim telefonima i oni sada dominiraju online industrijom. Prošlo je samo godinu dana od kako je Google objavio kako će indeksiranje biti više usmereno na mobilne telefone i kako će se SEO dosta promeniti.

Zbog ove najave potreba za responzivnim web sajtom iz SEO perspektive je samo uvećana, kako pozitivni signali koje posetioci odaju prilikom korišćenja sajta utiču na rangiranje.

Ova vest je nagovestila da će se za sve one koje se bave Internet marketingom dosta toga promeniti. Ono što je privuklo najviše pažnje je da se SEO neće više fokusirati samo na desktop računare već i na mobilne telefone.

Veća upotreba telefona nego desktop računara je prisutna već neko vreme i ne verujemo da će se tu mnogo promeniti u nekom skorijem periodu. To znači da će osobe koje se bave digitalnim marketingom morati da se potrude više oko optimizacije sajtova.

Implementiranje responzivnog web dizajna na sajt zahteva dosta truda, energije i vremena ali je u današnjem vremenu neophodno i vredno svakog ulaganja.

Rasponzivni web dizajn

Internet je mesto gde se stalno dešavaju promene i poboljšanja. A sa promenama kod indeksiranja web stranica koje imaju responzivni web dizajn, mobilni telefoni su zauzeli primat kod pretraživača na Internetu. Ova vest ne bi trebala da bude nikakvo iznenađenje za SEO stručnjake jer je njihov posao upravo da predvide ovakve promene, u kom pravcu se razvija SEO i da se prilagode tome.

Google će uvek biti usredsređen na korisnike kako bi im pružio što bolje korisničko iskustvo i zato je sada SEO više fokusiran na mobilne telefone. U suštini, ukoliko imate responzivni web sajt, Google će vas više ceniti a web stranica koja je optimizovana za mobilne telefone često dolazi sa dizajnom koje je prilagođen za mobilne telefone.

Pored što bolje optimizacije za mobilne uređaje postoji još dosta prednosti i razloga zbog kojih je potrebno da imate responzivni web dizan na sajtu za što bolje SEO rezultate.

Brzina učitavanja sajta

Svi već znamo da je brzina učitavanja sajta jedan od glavnih faktora koje Google uzima u obzir prilikom rangiranja stranica. Što se sajt brže učitava, to ćete imati i bolju poziciju na Google-u. Responzivni web sajtovi se obično učitavaju brže od onih koji to nisu. To dovodi do pozitivnog korisničkog iskustva i do bolje pozicije na pretraživaču.

Navigacija

Jedan od glavnih razloga zašto se korisnici ne zadržavaju na vašem sajtu je zato što im je obično teško da se snađu i nađu informacije koje su im potrebne. Prema tome, vreme koje korisnik potroši na vašoj stranici Google koristi kako bi ocenio kvalitet i vrednost vašeg sajta.

Ukoliko imate responzivan web dizajn, korisnici će mnogo lakše doći do potrebnih informacija i konačno imati jedno dobro korisničko iskustvo. To podrazumeva da ukoliko je iskustvo osoba koje posećuju vaš sajt vrhunsko, oni će se vraćati i dobićete još dosta novih poseta.

Jednostavno rečeno, odličan mobilni responzivni web dizajn dovodi do boljeg korisničkog iskustva, korisnici ce se lakše kretati kroz navigaciju na sajtu i na taj način će vas Google nagraditi boljom pozicijom ili rangom.

Dobra navigacija na sajtu i pozitivno korisničko iskustvo su faktori na koje morate obratiti pažnju i svako preduzeće treba da bude svesno iskustva svojih posetioca i stope konverzije koje ostvaruju.

Neki od faktora koji utiču na rangiranje su:

  • Pozitivne ocene
  • Broj poseta
  • Pretrage za imenom brenda

Ova tri elementa se često vezuju za sam dizajn. Responzivan dizajn je prvi korak na putu vašeg kupca kroz vaš sajt i ima ogroman uticaj na njihovo kompletno iskustvo. Stoga ne možemo da dovoljno naglasivno da je korišćenje responzivnog dizajna odlučni faktor pri olakšavanju korišćenja sajta.

Stepen otkaza poseta

Svaki put kada posetilac napusti vaš sajt nakon kratkog vremena ili kada izađe odmah nakon što je ušao na vaš sajt, tose zove ili  stepenom otkaza poseta ili „bounce rate“. To je direktno povezano sa vremenom koje provede na sajtu, a Google razmatra vreme posete i vreme napuštanja sajta kada ocenjuje sajt.

Ukoliko Google primeti da imate visok stepen otkazanih poseta to će direktno uticati na vaše rangiranje jer Google to tumači kao sajt koji ne može da odgovori informacijama koje su potrebne posetiocima. Pored samog sadržaja na sajtu, responzivni web dizajn je još jedan od faktora koji će doprineti posetiocima da se duže zadrže na vašem sajtu.

Iako je možda vaš sadržaj vrhunskog kvaliteta a dizajn ispod proseka, često može da se desi da imate veće stope ozkazanih poseta. Responzivni web dizajn ne samo da će vam pomoći da dobijete privlačniji dizajn, već će vam pomoći da svoj sadržaj predstavite u ogranizovanoj i preglednoj formi.

Duplirani sadrdžaj

Bez obzira na to koliko su pretraživači kao Google napredovali, i dalje su im potrebne smernice u vidu SEO kako bi razumeli koje stranice su od ključnog značaja za neki sajt. Ponekada, dizajneri odluče da naprave potpuno odvojenu verziju sajta samo za mobilne telefone. Problem je što ovakvi sajtovi pate od dupliranog sadržaja.

Iako imate dovoljno drugačijih linkova za mobilnu i desktop verziju sajta, sadržaj na njima je i dalje uglavnom identičan. Dupliran sadržaj može naškoditi rangiranju kako Google ne može da razume koje stranice su važnije. Ukoliko ne ispravite duplirani sadržaj, rang sajta će opasti.

Međutim, ukoliko koristite responzivni dizajn, nećete morati da se brinete za duplirani sadržaj zato što ćete koristiti samo jedan URL i samo jednu kopiju sadržaja na bilo kom uređaju.

Društvene mreže

Društvene mreže nisu direktan faktor rangiranja ali će vam pomoći da izgradite svoju ciljnu grupu koja će vas pratiti. Responzivni web dizajn će olakšati posetiocima da posećuju vaš sajt preko mobilnih telefona i tako dele vaš sadržaj na društvenim mrežama što vam može pomoći da dobijete više poseta i da povećate svoju popularnost.

Takođe, veći broj poseta će pomoći Google-u da shvati da se vašem sajtu može verovati, da sadrži relevantan sadržaj koji se dopada posetiocima. Ukoliko nemate responzivni sajt, kada osobe posećuju vaš sajt preko mobilnih telefona, to će biti verzija sajta za desktop računare. Ovo je loše kako će im biti teže da se snađu pri čitanju ili deljenju članka na društvenim mrežama ukoliko to žele.

Šta možemo da zaključimo?

Pre nego što uvedete responzivan sadržaj morate se posvetiti planiranju. Planiranje često dovodi do boljeg i promišljenijeg dizajna. Planiranje će vam takođe pomoći da napravite skicu sajta kakvog želite i da odredite njegovu svrhu – što je izuzetno bitno za korisnike.

Na kraju, planirnje i određivanje svrhe sajta pomoći će vašim dugoročnim SEO ciljevima. Time što ćete razumeti svrhu i strukturu sajta olakšaćete sebi pretraživanje ključnih reči zao što ćete biti upoznati sa određenim potrebama i stranicama.

Ukoliko smo zaboravili da pomenemo još neke od prednosti responzivnog web dizajna, napišite u komentaru ispod. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?