Kako društvene mreže utiču na SEO i na rangiranje na pretraživačima

Društvene mreže i SEO su dve usko prepletene strategije. Obe strategije su organske i imaju za cilj da izgrade identitet brenda koji privlači posetioce. S obzirom na to da društvene mreže zavise od kvalitetnog sadržaja i jakog brenda, sav trud koji utrošite na izgradnju identiteta na društvenim mrežama pomoći će vam i pri optimizaciji za pretraživače. Na žalost, kada se priča o tome kako društvene mreže utiču na SEO, oni koji se bave internet oglašavanjem neće vam dati detalje. Umesto detalja, na internetu ćete naići na gomilu generalnih informacija umesto konkretnih koje će vam objasniti da li su vaše strategije efektivne. Stoga ćemo vam u ovom članku objasniti vezu između vaše strategije na društvenim mrežama i vaše strategije  optimizacije za pretraživače.

Povećaćete broj pratilaca (samim tim i poseta)

Ukupan broj pratilaca na vašim društvenim mrežama ima ogroman uticaj na vaše rangiranje. Kompanija koja ima samo 100 pratilaca na Tweeteru nažalost neće videti korist, za razliku od kompanije koja ima preko milion pratilaca na Facebooku i Tweeteru. Međutim, tu postoji mala začkoljica. Pored broja pratilaca računa se i njihov kvalitet, odnosno interakcija sa vašim brendom. Tako da ukoliko ste razmišljali da kupite pratioce, to neće doprineti vašem rangiranju (a ni strategiji na društvenim mrežama). Pratioci koje kupite neće imati nikakvu interakciju sa vašim sadržajem, pa samim tim nemaju mnogo uticaja kada je vaša marketinška strategija u pitanju. Zbog toga morate vašu bazu pratilaca izgraditi organski, kako bi našli one koje vaš sadržaj zapravo zanima. Ovo je možda spor i mukotrpan proces, ali je izuzetno efektivan dok god nastavite da ulažete trud u vaše profile na društvenim mrežama. Predstavljajte svoj brend redovno i izgradite unikatan imidž kako biste navikli vaše pratioce na konstantan tok kvalitetnog sadržaja. Objavljujte korisne članke i savete, odgovarajte na pitanja pratioca i pokrećite diskusije kako biste održali konstantnu vezu sa pratiocima. Ovo je ključ koji će vam pomoći da izgradite zdravu bazu pratilaca, zato što ćete interakcijom zadržati trenutne pratioce i privući nove.

Povećaćete broj eksternih linkova

Još jedna dobra strana društvenih mreža je to što ćete povećati broj eksternih linkova ka vašem sajtu, što će uticati na autoritet kod pretraživača kao Google. Naravno, morati imati kvalitetan sadržaj koji će pratioci želeti da dele. U ovom slučaju, vaši profili na društvenim mrežama će vam pomoći da razglasite vaše poslovanje. Ako je vaš sadržaj mamac, društvene mreže su štap za pecanje. U zavisnosti od društvene mreže, koristite metode kojima ćete doći do većeg broja ljudi zainteresovanih za vaš sadržaj. Tako da ako koristite Instagram ili Twitter, koristite hashtagove kako biste privukli što veći broj ljudi.

Optimizacija sadržaja za pretragu

Jedan od parametara po kome Google rangira vaše članke je i aktivnost na društvenim mrežama, odnosno koliko je vaš članak deljen na istim. Međutim, ovo je privremeni faktor na koji možete da utičete pametnom optimizacijom. Morate naći dobar način da reklamirate svoj članak na društvenim mrežama, bilo da je to putem slike u čiji ćete opis staviti link ili kvalitetan opis podeljenog članka.

Lokalno optimizovan sadržaj

Društvene mreže su takođe savršen način da se povežete sa lokalnom zajednicom, time što ćete se posebno obraćati njima. Jedan od primera za to je da zajednici stavljate do znanja da učestvujete u lokalnim događajima i dopisujete se sa lokalnim brendovima. Prvi deo ove strategije je vrlo očigledan. Kada vaša kompanija učestvuje na lokalnim sajmovima ili drugim događajima, podelite slike sa tog događaja na društvenim mrežama i pozovite sugrađane da komentarišu i pridruže vam se tamo. Ovo će pojačati vaš uticaj na lokalnu zajednicu. Drugi deo je malo komplikovaniji i zahteva malo istraživanja. Pronađite najpopularnije profile u vašoj lokalnoj zajednici i stupite u kontakt sa njima time što ćete komentarisati njihove objave. Na taj način možete ostvariti i viši stepen saradnje, kao što je objavljivanje sadržaja sa linkovima ka vašem sajtu na njihovim stranama.

Jačanje brenda

Iako ovo možda deluje važnije za sam brend nego za optimizaciju, istina je da izgradnja brenda itekako utiče na optimizaciju na pretraživačima. Građenje reputacije na društvenim mrežama pomoći će da izgradi vaše prisustvo na internetu, što će dovesti do većeg broja pretraga.  Iako je ovaj odnos komplikovan, sve počinje na društvenim mrežama. Da biste došli do toga morate svojim pratiocima ponuditi kvalitetan sadržaj i redovno stupati u interakciju sa njima.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *