Kako da pokrenete najuspešniji blog u svojoj industriji

Pisanje blogova može biti usmereno na razlićite ciljeve. Neke kompanije pišu blogove kako bi pomogli optimizaciju za pretraživače, druge da bi imali materijala za podelu na društvenim mrežama dok neki samo žele da dokažu kako su relevantni faktor u svojoj industriji.

Ma koji bio vaš razlog za pisanje blogova, to morate raditi planski kako biste došli do najboljih rezultata. U ovom članku ćemo vam otkriti pet trikova i tehnika koji će vam pomoći da započnete uticajan i čitan blog koji će vas postaviti kao lidera u vašoj industriji.

Definišite šta blog znači za vas

Koncept blogova nije poznat većini starijih generacija. Stoga, morate definisati šta blog znači za vas i vašu publiku. Ukoliko je vaša industrija specifična za stariju demografiju, pisanju blogova možete pristupiti kao pisanju članaka za časopise a vaš sajt može postati internet časopis.

Ovaj pristup će vam omogućiti da dođete do većeg broja ljudi koji nije upoznat sa time šta znači blog, pa ni zbog čega bi trebalo da ga prate.

Sa druge strane, ako svoj blog plasirate kao časopis, ljudi će znati šta da očekuju: kvalitetno napisane, informativne članke.

1. Saznajte šta vaša publika želi

Pre svega se zapitajte do koga želite da doprete. Kakav tip sadržaja vaša idealna publika želi da pročita? Kada znate kakav sadržaj vaša publika traži, biće vam mnogo lakše da kreirate članke koji su čitani i koje će ljudi deliti na društvenim mrežama.

Najlakši način da to saznate je da ih pitate. Možete kreirati upitnik koji ćete podeliti preko društvenih mreža, u kome ćete pripremiti pitanja koja će vam ukazati na to šta vaša ciljna grupa želi da čita.

Najbolje od svega je što ćete na ovaj način doći do neiscrpnog izvora ideja i tema za vaše buduće članke.

Evo kako da saznate šta to vaša ciljna grupa želi da čita:

  • Kreirajte upitnik koristeći sajt kao SurveyMonkey
  • Postavite pitanje: „Šta želite da znate o ___________ (navedite svoju industriju, proizvod ili kompaniju)?“
  • Zamolite vaše pratioce na društvenim mrežama da odgovore na upitnik
  • Analizirajte rezultate

2. Iskoristite jednu temu za više članaka

Kada saznate šta vaša ciljna publika želi da čita, iskoristite to da napravite plan sadržaja koji je usmeren na najpopularnije teme.

Na primer, kada su u pitanju agencije za digitalni marketing jedna od najvažnijih tema je kako doći do većeg broja konverzija. Iako možda mislite da je broj članaka na ovu temu ograničen, zapravo možete lako od te jedne ideje doći do više članaka. Tako na primer neke od tema mogu biti:

Iako se svi ovi članci bave istom temom, pisani su iz drugačijih uglova i od strane različitih pisaca.

Evo kako možete naći više uglova za jednu te istu temu za blog:

  • Napravite generalni članak u vidu instrukcija za početnike
  • Pozabavite se najvećim zabludama
  • Pokažite kako drugi rešavaju problem na praktičan način
  • Snimite video materijal
  • Pripremite posebne članke za različite segmente vaše publike (na primer, članke za mala ili srednja preduzeća)

Na ovaj način od jedne teme možete napisati bar pet članaka bez straha da ćete se ponavljati. Štaviše, ovim ćete napraviti logičan sled tema koje možete povezati putem unutrašnjih linkova na sajtu.

3. Radite sa više autora

Da li ste primetili da većina uticajnih blogova u bilo kojoj industriji radi sa više autora na svojim člancima?

Postoji dobar razlog za to, a to je zato što oni svoje blogove tretiraju kao časopise. Da li ste ikada naišli časopis na kome radi samo jedan autor?

Ukoliko radite sami na svom blogu, pre ili kasnije ponestaće vam vremena i inspiracije da se time bavite sami. Više autora će pomoći vašem blogu da bude svež, ažuran i da odaje utisak pravog časopisa. Ukoliko u svom timu nemate dovoljno autora, razmislite o tome da unajmite servis za pisanje sadržaja.

Neke od pogodnosti rada više autora na blogu su:

  • Vaš sajt će delovati ozbiljnije
  • Ne morate sve da radite sami
  • Imaćete više svežih glasova i možete razvijati više članaka na jednu temu
  • Autori će često deliti sadržaj koji pišu na svojim nalozima
  • Možete ostvariti dobru saradnju sa gostima koji pišu za vas

4. Integrišite deljenje na društvenim mrežama

Jedna od najvećih zabluda kada je u pitanju pisanje blogova je da će kvalitetan sadržaj naći put do čitaoca. Istina je da taj put morate napraviti sami.

Kako biste postali najpopularniji među konkurencijom morate naterati druge da šire reč o vama. Drugim rečima, morate im olakšati da vaš sadržaj dele sa drugima putem društvenih mreža. Ovo je vaš najveći saveznik.

Svi veliki blogovi u svakom članku imaju dugmiće za lako deljenje sadržaja na društvenim mrežama kao i podatak koliko je puta neki članak podeljen. Time će vaši čitaoci istovremeno postati i vaš kanal za oglašavanje i deljenje članaka sa drugima.

5. Promovišite članke kroz email poruke

Za kraj smo ostavili jednu od najbolje čuvanih tajni promocije bloga.

Kao i kod svakog poslovanja, glavni cilj blogova je da se ljudi često vraćaju. To možete postići preko mailova. Email je najsnažnije oružije za promociju vas i vašeg sadržaja. Iako pripada starijim tehnologijama, email se i dalje izuzetno koristi. Ljudi koji dođu na vaš sajt preko bilo kog kanala verovatno se nikada neće vratiti. Videće zanimljiv naslov, možda će pročitati članak i napustiti sajt zauvek. Osim ako ih ne naterate da se vrate.

Zbog toga ih morate podstaći da vas posete ponovo. Zbog toga treba imati email formu na sajtu, putem koje ćete ostati u kontaktu sa onima koji su zainteresovani za ono što imate da kažete. Kao nagradu za to što su se pretplatili na vaš sadržaj preko maila možete ponuditi besplatni savet ili ekskluzivnu knjigu sa tajnama vaše industrije ili instrukcijama koje vaše mušterije često traže.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?