9 saveta kako da kreirate odličan naslov za blog

Verovatno provodite dosta vremena smišljajući kako da obogatite svoj blog i mozgajući oko same sadržine članaka. Logično, kreiranje dobrog i relevantnog sadržaja je veoma bitno ukoliko se vaše poslovanje zasniva na interenet oglašavanju. Ali morate da budete svesni činjenice da ukoliko nemate odličan naslov koji će privući čitatelje, oni neće ni pročitati vaš članak, koliko odličan i edukativan on bio.

Naslovi članaka za blog su prva stvar koju će vaši čitatelji videti i oni su zaslužni za to da li će kliknuti da pročitaju ceo tekst ili ne. Takođe, ukoliko im se dopadne vaš članak i ukoliko požele da podele sa prijateljima on će biti prvo što će i njihovi prijatelji videti, što može i njih da navede da pročitaju tekst i podele dalje. Nadam se da ste razumeli od koje je važnosti kreiranje odličnih naslova.

Dakle, uspešnost pregleda vašeg članka u najvećoj meri zavisi od vaše kreativnosti da napišete odličan naslov. Naravno, sve se uči, a mi smo vam pripremili par saveta kako da kreirate odličan naslov za blog.

1. Upoznajte se sa popularnim i proverenim formulama

Par godina unazad, mnogi blogeri i marketari su radili na istraživanjima kako različiti tipovi naslova prolaze i došli su do par odličnih formula koje se već dugo primenjuju i koje donose dosta organskog prometa. Naime, ovo su neke od najpopularnijih formula:

Uključite brojeve u naslov

Naslov koji počinje sa brojem, koji predstavlja neku listu, navođenje stavki i slično.

Naslov počnite sa pitanjem

Ovo je jednostavna opcija, ali veoma dobra i proverena. Ukoliko neko pokušava da pronađe neko rešenje kako da uradi nešto, ovakakv tip naslova će mu dati na znanje da ovde može da pronađe odgovore koji su mu potrebni. Na primer,“ Kako da započnete sopstvi biznis“.

Uključite neku poznatu ličnost

Ovakav tip naslova tipuje na popularnost osobe koji će navesti osobe da kliknu i saznaju više. U zavisnosti od poznate osobe ili stvari, možete da ubacite i malo humora u naslov. Jednostavan primer ovakvog naslova bi mogao da glasi Smršate bez dijete po režimu ishrane Andrije Miloševića.

Izazovite znatiželju

Naslovi koji obećavaju da će čitatelj dobiti neke korisne informacije je isto sjajna taktika. Ovakni naslovi mogu da poinju sa „Mali trikovi poznatih…“, „Tajne jedne…“, i još dosta toga. Budite kreativni.

Naslovi koji obećavaju

Ovakvi naslvi će ubediti čitatelje da će dobiti korisne informacije ukoliko otvore ceo članak. Ovakav tip naslova bi mogao da glasi: „Ultimativni vodič za..“

2. Vežbajte pisanje naslova

Jedan od saveta koji redovno čujete je vežba. Vežbanjem dolazimo do savršenstva. Što više prakse imate, biće vam sve lakše da napišete dobar naslov i bićete sve bolji u tome. To se odnosi na i na pisanje članaka i kontenta.

Ne morate da odvajate previše vremena na to. Dovoljno je da vežbate svaki dan 15 minuta i nakon samo par nedelja videćete značajnu razliku.

3. Obratite pažnju na naslove koji vam skreću pažnju

S obzirom da se bavite pisanjem, verujem da radite dosta istraživanja o braši za koju pišete kako biste bili u trendu sa aktuelnostima i trendovima. Ovo se odnosi i na zabavne i edukativne časopise koje čitate, videe na YouTube-u, email-ove koje otvarate i drugo. Naime, kako smo već rekli na početku teksta naslov je ono što vam skreće pažnju da li da pročitate određen tekst ili pogledate neki video. Počnite da razmišljate na taj način i počnite da praktikujete to u svom pisanju.

4. Istražite ključne reči

Ukoliko već vodite blog, verovatno već pretražujete ključne reči kako biste bolje razumeli šta zanima vašu ciljnu grupu, o čemu žele da čitaju i kako možete da im pomognete. Iskoristite te informacije u samom naslovu teksta. Dobro je za Seo da u samom naslovu teksta imate ključnu reč sa kojom želite da doprete co svoje ciljne grupe. Budite samo pažljivi da se lepo uklapa i da izgleda prirodno.

5. Napišite par naslova za svaki članak

Dosta SEO eksperta preporučuju da odvojite isto vremena na pisanje teksta kao i na sadržinu naslova. Ukoliko počnete da primenjujete ovaj savet, verovatno ćete nakon kratkog vremena uvideti svoje početničke greške i postati mnogo bolji u pisanju naslova.

6. Ne preterujte

Verovatno ste čuli za izraz click bait. Mnogim ljudima ovaj izraz budi bes.

Ljudi ne vole da klikću na članke koji samo obećavaju nešto jako zanimljivo i vruć sadržaj, a kada zapravo otvore ceo članak tu su neke sasvim druge informacije, apsolutno nerelevantne sa sadržinom naslova.

Potrudite se da naslov članaka određuje samu sadržnu teksta. Ne pišite u naslovu nešto tipa „ovo će vas raspametiti“, ako je velika verovatnoća da neće. Budite dosledni i relevantni i kreirajte kvalitetne sadržaje ukoliko želite da izgradite brend od odvog poslovanja.

7. Budite specifični

Osobe žele da znaju šta će pročitati. Možda želite da malo više zainteresujete svoje čitatelje nekim apelom, ali će u tom slučaju verovatno samo preći preko članka bez da ga pročitaju. Specifičan i određe naslov daje dovoljno informacija o tome šta mogu da dobiju čitajući vaš tekst, kakve odgovore i benefite mogu da dobiju.

8. Tipujte na emocije

Bili mi svesni ili ne iz kojih razloga klikćemo, otvaramo članke i delimo iste, po nekim istraživanjima došli smo do informacija da su emocije te koje su zaslužne za ovakvu reakciju.

Naslovi članaka koji izazivaju emocije kod čitatelja su veoma moćni alat, pogotovo što tada donose dosta podela na društvenim mrežama.

9. Kreirajte naslove za svoju ciljnu grupu

Nije potrebno da pišete za sve osobe koje pretražuju po Internetu, već za svoju ciljnu grupu. Kada počinjete dobro je imati neke smernice, ali što duže objavljujete članke na blogu i analizirate reakciju vaše publike, više ćete steći osećaj za pisanje kvalitetnih naslova.

Ne treba da pišete ove naslove zbog vas ili da biste se osećali pametnije, pa čak ni da impresionirate vašu konkurenciju ili šefa. Jedini kojima naslov treba da se svidi su oni koji žele da čitaju vaš blog. Imajte to na umu kada birate naslove.

Zaključak

Ukoliko vodite blog za vašu kompaniju, svaki dan se čini kao da morate da osmišljate nove načine da dođete do publike. Trošiti još vremena na kreiranje naslova možda zvuči uzaludno, ali oni čine ogroman deo uspeha vašeg bloga. Ukoliko želite da se pisanje članaka isplati, pisanje naslova je izuzetno važno.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?