Kako će veštačka inteligencija uticati na SEO i optimizaciju sadržaja

Tehnološke inovacije predstavljaju nove izazove u bilo kojoj industriji pa tako i u sferi digitalnog marketinga. Algoritmi automatskog učenja su već učinili optimizaciju za pretraživače komplikovanijom i izazovnijom nego što je to ranije bio slučaj. Zbog toga je danas naizgled teže rangirati se na pretraživačima, privući nove posete i steći nove mušterije kroz vašu marketing kampanju.

Međutim, iako je istina da inovacija sa sobom nosi izazove, takođe donosi i nove mogućnosti za one koji su spremni da uče i savladaju novu tehnologiju.

Veštačka inteligencija ima ogroman potencijal da promeni digitalni marketing u korenu i učini ovu industriju efektivnijom. Već danas možemo videti posledice razvijanja ove tehnologije u najnovijim SEO trendovima i digital marketing kompanijama.

Pretraživači već razmišljaju sami

Decenijama se rangiranje na Google-u i sličnim pretraživačima zasnivalo na pravilima. Iako je ovo bio kompleksan set pravila, na kraju se sve ipak svodilo na pravila koja su negde napisana. To je značilo da je neko ko se bavi optimizacijom sadržaja morao da nauči pravila i kako da ih eksploatiše.

Tako smo dobili gomilanje ključnih reči, sakrivene linkove i druge trikove koje su „stručnjaci“ masovno koristili. Međutim, sve se promenilo kada je Google uveo RankBrain, sistem za mašinsko učenje koji generiše rezultate bez pravila koja se mogu lako prepoznati. Google nije jedini koji je uveo ovakav algoritam – tu je i Facebook. Kao rezultat toga, progresivno je postalo sve teže rangirati se i doći do organskog saobraćaja.

Iako možda deluje kao scenario iz noćne more, ovo je zapravo sjajna prilika za one koji se bave marketingom. Svrha uvođenja mašinskog učenja na svim pretraživačima je da se korisnicima ponude najrelevantnije informacije i bolje i lakše korišćenje.

Ovo bi trebalo da bude i cilj svakog ko se bavi marketingom.

Umesto da kreirate nečitljiv sadržaj koji je namenjen samo pretraživačima, kreiranjem smislenog sadržaja koji dopire do onih koji ga čitaju lakše ćete privući nove posete i konvertovati ih u stalne mušterije.

Da li će veštačka inteligencija pisati bolji sadržaj?

U studiji u kojoj je učestvovalo preko 350 eksperata za veštačku inteligenciju, većina njih je verovala da će mašine biti sposobne da napišu esej koji bi dobio prolaznu ocenu u srednjoj školi do 2049. godine. Časopis Gartner je predvideo da će do 2018. godine „20% sadržaja na poslovnim sajtovima biti napisan od strane mašina“.

Mislite da je ovo još uvek naučna fantastika? Čuveni časopis Associated Press već je objavio preko hiljadu članaka potpuno napisanih od strane mašina. Zapravo, to rade još od 2015. godine.

Ukoliko i dalje ne verujete da mašine mogu napisati koristan sadržaj koji ima stav i prepoznatljiv stil, u pravu ste. Tehnologija još uvek nije toliko odmakla. Za najbolji sadržaj i dalje su većim delom zaslužni ljudi.

Ali to ne čine bez pomoći veštačke inteligencije.

Možda i sami koristite veštačku inteligenciju kao pomoć u pisanju a da toga niste ni svesni. Na primer, Grammarly, čuveni program za ispravljanje gramatike na engleskom jeziku koristi mašinsko učenje. Zbog toga je daleko napredniji od alata koji ispravljaju gramatiku integrisanih u programe kao što je Microsoft Word.

Veštačka inteligencija može da optimizuje vašu strategiju

Jedan od najčešćih problema sa kojima se ljudi u marketingu suočavaju je da pronađu odgovore na ova pitanja:

  • Kakav sadržaj naši čitaoci žele?
  • Kako da čitaoce pretvorimo u mušterije?

Do sada se do ovih odgovora dolazilo istraživanjem, sprovođenjem anketa i kreiranjem arhetipa prosečnog kupca. Međutim, veštačka inteligencija će nam dati odgovore na ova pitanja mnogo lakše i tačnije.

Analizom poseta na sajtu, interakcijama u emajlovima i ponašanju na društvenim mrežama, veštačka inteligencija već može da vam pomogne da dođete do profila vaše ciljne grupe i saznate šta oni očekuju od vas.

Jedna od kompanija koja ovaj metod već uveliko koristi je proizvođač gitara Fender. Njihov algoritam nazvan Crimson Hexagon (Grimizni heksagon) kompaniji dostavlja bolji uvid u profil potrošača. Tako su došli do odgovora da njihove proizvode mahom kupuju muškarci, zbog čega je kompanija imala problema da svoj proizvod proda suprotnom polu.

Tradicionalno bi se čelnici kompanije sastali, analizirali profile kupaca i pokušali da pogode šta to žene koje sviraju gitaru žele. Možda bi i sproveli anketu među gitaristkinjama kako bi došli do boljih odgovora. Međutim, bilo bi potrebno intervjuisati preko hiljadu njih kako bi došli do putanje.

Korišćenjem veštačke inteligencije Fender je napravio pristup koji je primamljiviji lepšem polu. Tako su plasirali reklame u kojima žene koriste njihove proizvode i plasirali ih svojoj ciljnoj grupi.

kreativnost-vestacka-inteligencija

Veštačka inteligencija će doneti personalizovan sadržaj

Algoritmi koje koriste Google i Facebook nastoje da ponude personalizovan sadržaj koji je korisniku relevantan, pa je jedan od izazova kreirati i ponuditi upravo takav sadržaj.

Uz pomoć veštačke inteligencije moći ćete da bolje razumete ciljnu publiku i saznate kakav sadržaj konvertuje posetioce u kupce.

Na primer, uz pomoć veštačke inteligencije moći ćete da im ponudite kvalitetnije besplatne konsultacije, bolje akcije i popuste na proizvode za koje su pokazali najviše interesovanja.

Dinamičke stranice će takođe unaprediti korisničko iskustvo na vašem sajtu time što će posetiocima ponuditi proizvode i sadržaj koji ih interesuje i koji im je primamljiviji. Tako ćete moći da istim pristupom dođete do profesionalaca i šireg auditorijuma.

Jedinstveno iskustvo

Personalizovane stranice i preporuke su sjajna stvar, ali šta ako biste mogli da ponudite potpuno drugačije iskustvo korisnicima u zavisnosti od njihovog profila?

Drugim rečima, šta ako biste svakom korisniku mogli da ponudite jedinstveni sadržaj?

Ovako biste mogli da ostvarite bolju povezanost sa korisnicima od samog početka time što ćete apelovati na njihova interesovanja. Možda će vas iznenaditi činjenica da se ovo već uveliko primenjuje.

Verovatno ste videli personalizovane video zapise na Facebook-u koji nude personalizovan sadržaj sačinjen od vaših fotografija, konekcija i interakcija na društvenoj mreži. Iako je za formular zadužen čovek, sadržaj koji se prikazuje potpuno se razlikuje od korisnika do korisnika.

Novo doba za sadržaj

Budućnost SEO industrije možda nije tako daleko kao što ste zamišljali. Veštačka inteligencija predvodi novo doba personalizovanog sadržaja koji se zasniva na podacima o vašim korisnicima koji vam prethodno nisu bili dostupni.

Marketing stručnjaci koji se i dalje budu fokusirali na staromodne trikove i prečice će ostati u zapećku što se više ovi algoritmi budu razvijali i što bolje budu povezivali ciljne grupe sa sadržajem koji žele. Međutim, ukoliko ostanete u koraku sa tehnologijom i nađete kreativne načine da primenite ove inovacije kako biste nudili bolji sadržaj i razvili bolju strategiju, moći ćete da berete plodove novog doba koji će biti zreliji i sočniji nego ikada pre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?