Kako biti prvi na Google-u: SEO trendovi koji će vladati u 2018. godini

Kad je reč o digitalnom marketingu, uvek postoji nekoliko strategija koje su kompetentne ili se brzo razvijaju kao Search Engine Optimization (SEO). U moru novih tehnologija, istorije algoritamnskih ažuriranja i novih tehnika za dovođenje web stranica do samog vrha, većina SEO stručnjaka često traga za saznanjem kako biti prvi na Google i drugim pretraživačima i bavi se predviđanjem novih trendova koji će unaprediti poziciju sajtova na kojima rade na pretraživačima kao Google.

Jednostavno rečeno, ako Vaša firma ne koristi aktuelne SEO strategije na web stranici, društvenim medijima i blogovima nećete se dobro rangirati na Google-u, dok će Vaši konkurenti koji koriste ovakve strategije biti daleko konkurentniji i dostupniji za masovno tržište na internetu.

Kako biti prvi na Google prateći najnovije trendove

SEO je jedan od najefikasnijih načina da spojite potencijalne klijente koji pretražuju usluge i proizvode koje se tiču Vašeg poslovanja i vaše stranice na Internetu.

SEO je zapravo tehnika koja se stalno razvija i zahteva dobro znanje i razumevanje na nivou za rangiranje na Google-u.

Ažuriranja algoritma od strane kompanije Google su bila značajna u 2017. godini, pa se tako Google konačno obračunao sa kupljenim linkovima sa drugih sajtova, beskorisnim sadržajem i drugim tehnikama koje su neki SEO stručnjaci zloupotrebljavali.

Za 2018. se predviđaju još uzbudljivije promene. Na osnovu nekih SEO trendova koji su se razvijali krajem prošle godine i na osnovu naših istraživanja zasnovanim na pomnom praćenu tržišta i uticajnih SEO stručnjaka, izdvojili smo listu SEO trendova za koje smatramo da će vladati u 2018. godini.

Glasovna pretraga (Voice search)

Glasovna pretraga će značajno promeniti način pretrage na najpopularnijem pretraživaču. Kvalitetan sadržaj na internetu će nuditi mnogo više mogućnosti, a jedna od njih je da korisnici mogu dobiti odgovor na traženo pitanje glasovnom pretragom, čak i u glasovnoj formi. Radi se o stvaranju sadržaja za potrebe korisnika. Pretraživači kao što je Google će odgovarati na postavljeno pitanje sa odgovorom koji sadrži relevantne informacije i odgovore na pitanje koje ste postavili pretraživaču.

Pretraga slika (Image search)

Kako su se naše online interakcije razvijale tako su počele sve više da se zasnivaju na vizuelnom sadržaju. Tako se danas mlađe generacije dopisuju isključivo putem emoji-a, vodeći se starom izrekom „slika govori više od hiljadu reči.“ Tokom proteklih desetak godina, kako se poboljšavala brzina i kvalitet interneta u našoj zemlji, došlo je i do porasta vizuelnih online pretraga. Shodno tome, verujemo da će doći do nekih promena u odnosu pretraživača kao što je Google i pretragama slika na internetu.

Video pretraga (Video search)

Prema nekim istraživanjima, predviđeno je da će se do 2021. godine preko 80% video pretraga obavljati preko pretraživača kao što je Google. To znači da će u narednih par godina video sadržaji daleko prevazići sve druge oblike sadržaja na internetu kao što je tekst. Između ostalog, YouTube je drugi po veličini pretraživač na svetu. A vlasnik ovog sajta je niko drugi do Google. Tako da je ovo sjajna prilika da optimizujete svoju web stranicu putem video sadržaja koji nudi informacije vredne posetiocima.

Grafikon znanja (Google Graph)

Proteklih godina, Google je konstanto radio na povećanju specifičnosti i učestalosti istaknutih odgovora (featured snippets) – kratkih odgovora na pitanja koje korisnici postavljaju na pretraživaču. Naime, u poslednjih par meseci učestalost istaknutih odgovora je znatno opala, očigledno su zamenjeni odgovarajućim, specifičnim odgovorima pomoću sve popularnijeg grafikona znanja (Google Graph). Pretpostavlja se da će ovaj poduhvat doprineti porastu i dominaciji grafikona znanja kompanije Google, pružajući korisnicima još bolje i doslednije odgovore.

Individualna podešavanja

Individualna podešavanja će promeniti način na koji stranice rangiraju. Google podstiče razvoj  individualnih podešavanja već par godina oslanjajući se na „cookies“ pretrage, istoriju pretraživanja i druge komponente kako bi pružio korisnicima bolju i prilagođenju pretragu.

Namera korisnika

Google-ov fokus na prikazivanju rezultata pretrage biće fokusiran na jedinstvenu nameru korisnika pretraživača. To znači da ćemo pored ključnih reči morati da razmišljamo koje vrste sadržaja Google smatra relevantnim za određene niše.

Sigurnost web stranica

Pre nekoliko godina Google je objavio da će su zaštićeni sajtovi (secured website certificates – SSL) počeli dolje da se rangiraju. Google Chrome je od nedavno počeo da obeležava web stranice koje ne počinju sa HTTPS kao potencijalno nebezbednim i sprečava da njih dođete direktno. Cene zaštite sajta se kreću od 1000 dinara pa naviše i ovo je jedan od najjeftinijih i najlakših načina za bolje rangiranje na Google-u u 2018. godini.

Brzina sajta i optimizacija sajta za mobilne telefone (Responsive dizajn)

Iako se već pričalo o tome, Google je već pre nekog vremena zvanično objavio brzinu sajta kao faktor rangiranja. Korisnici interneta žele informacije i žele ih brzo. Ukoliko želite da se nađete na nekom od prva tri mesta, vaš sajt će morati da bude dovoljno brz.

S obzirom na to da sve više korisnika za svoje pretrage na Google-u koristi mobilne telefone nego računare. Responsive web stranice će stoga prerasti iz luksuza u potrebu, kako će se sajtovi koji su optimizovani za mobilnu pretragu definitivno bolje rangirati u budućnosti.

Dugi članci

U 2018. godini biće potrebno pisati duge članke. Stranice koje sadrže 1500 i više reči se bolje rangiraju i donose više organskih poseta nego kraći tekstovi. Korisnici se više zadržavaju na ovakvim stranicama, verovatnije je da će ovakve tekstove linkovati sa drugih stranica i deliti na društvenim mrežama.

Optimizacija web sajta za mobilne telefone

Iskoristite ove SEO trendove i pomozite Vašoj firmi ili organizaciji da dostigne vrhunski rezultat na Google-u dajući svojoj firmi prednost nad konkurencijom.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?