Izrada Internet prodavnice: Osnovna pitanja koja morate postaviti agenciji

Odlučili ste da svoje poslovanje proširite na Internet i sledeći korak vam je izrada internet prodavnice? Čestitamo. Prema svim istraživanjima NBS, u prva dva tromesečja 2018. godine obavljeno je 1.021.242 transakcija koje su ukupno brojale 3.648.149.883 dinara. Tu je i 1.227.028 transakcija koje su donele 61.439.013 evra i 993.068 njih u vrednosti od 31.507.595 američkih dolara.

Iz godine u godinu je sve jasnije da je kupovina na Internetu uzela maha u Srbiji, pa je i za svako malo ili srednje preduzeće posedovanje Internet prodavnice prešlo u potrebu, ne luksuz. Ukoliko ste odlučili da unajmite agenciju za digitalni marketing koja će biti zadužena za izradu vaše internet prodavnice, u ovom članku ćemo vam predstaviti 10 pitanja koja im morate postaviti.

Koliko dugo ste radili na određenoj platformi?

Većina modernih sajtova koristi neki od takozvanih CMS-ova – platformi za izradu web sajtova kao što je WordPress. Ukoliko vaš web developer poznaje programske jezike kao što su PHP, CSS ili HTML iskustvo u CMS-ovima nije od prevelikog značaja. Međutim, ukoliko nisu upoznati sa njima potrebno je da imaju bar šest do devet meseci iskustva kako bi mogli da garantuju da poznaju sve opcije ovih sistema. Ukoliko ne poseduju bilo kakve veštine ili iskustvo u izradi sajtova, potrebno je bar dve godine kako bi mogli da tvrde da su upoznati sa nekim od ovih sistema.

Koliko Internet prodavnica ste izradili?

Neke Internet prodavnice su mnogo zahtevnije od ostalih, te u zavisnosti od kompleksnosti sajta morate videti da li je agencija koju odaberete dovoljno iskusna u izradi Internet prodavnica. Idealno je da imaju bar 3 ili 4 ovakve prodavnice u svom portfoliju ukoliko želite da ih unajmite. Nema ničeg lošeg da radite sa početnikom, ukoliko mogu da vam pokažu dokaz da su dovoljno dobri za taj posao.

Da li ste dobri u adaptiranju sajta?

Pomenuli smo da se većina sajtova bazira na postojećim sistemima. Međutim, ono što će vaš sajt izdvojiti od drugih je to koliko je vaš web developer vešt u adaptaciji postojećih sajtova i tema. Adaptiranje tema i postojećih sajtova zahteva dosta iskustva i veštine, pa ukoliko želite sajt koji je totalno drugačiji od drugih savetujemo da unajmite digital marketing agenciju sa bogatim iskustvom.

Da li uključujete i SEO usluge?

Verovatno ste čuli za SEO – optimizacija sajta za pretraživače. Ova usluga može vam pomoći da svoj proizvod plasirate na sam vrh svake pretrage, što će neminovno doneti mnogo više prodaja. Mnoge agencije za digitalni marketing ne nude više od osnovnih SEO usluga u sklopu paketa, pa morate pitati da li agencija koju želite nudi ove usluge u osnovnom paketu, da li ih nudi uopšte ili po kojoj ceni doplate?

Kakvo iskustvo u marketingu posedujete?

Ovo se između ostalog odnosi i na SEO ali i druge sfere Internet marketinga, uključujući tradicionalni marketing. Ovaj faktor može biti odlučujući pri plasiranju proizvoda.

Koji je vaš proces izrade Internet prodavnice?

Svaka agencija ili pojedinac ima svoj proces izrade sajta. Prema tome, svako će vam dati drugačiji odgovor na ovo pitanje. Ali, bez obzira, postavite ovo pitanje čisto kako biste stekli neki utisak o tome kako će proces izgledati i čemu možete da se nadate.

Koje dodatne veštine posedujete?

Tu spadaju SEO, komunikacije, obrada fotografija, marketing, odnosi sa javnošću, kodiranje, video produkcija i druge. Što više veština neka agencija nudi, to ćete manje morati da tražite spoljne saradnike za različite aspekte održavanja vašeg online poslovanja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?