Facebook reklamiranje: 5 najboljih načina da iskoriste Facebook u marketinške svrhe

Facebook već dugo vremena drži titulu lidera u domenu društvenih mreža gde se sklapaju prijateljstva i dele lični trenuci iz života. Više od mesta za ćaskanje sa prijateljima, Facebook je postao i mesto gde se preduzetnici mogu oglašavati kroz Facebook reklamiranje, promociju i interakciju sa kupcima.

Bez obzira da li ste velika korporacija ili mala zanatska radnja, Facebook je veoma moćan marketinški alat i odličan način da informišete postojeće i potencijalne klijente, proširite domet poslovanja i razvijete identitet brenda.

U ovom tekstu ćemo Vam predočiti 5 odličnih načina za Facebook reklamiranje, na koje najbolje načine možete koristiti Facebook u marketinške svrhe.

Pročitajte i tekst na temu 8 saveta za odabir najbolje agencije za digitalni marketing.

Napravite poslovnu Facebook stranicu

Poslovna Facebook stranica je odličan marketinški alat za preduzeća. Ove stranice omogućuju preduzetnicima da se identifikuju, ne samo kroz ponudu proizvoda i usluga već i deljenjem blogova, slika, postova i linkova na stranici koja se može prilagoditi kako bi se bolje predstavio karakter i ideje poslovanja.

Pravljenje Facebook stranice je odličan način za razvoj identititeta brenda i za prikazivanje Vaše ljudske strane. Facebook je mesto gde se možete malo opustiti i gde se nećete plašiti da ćete ispasti smešni.

Na kraju, treba da uzmete u obzir šta Vaši postojeći i potencijalni klijenti žele da vide. Podelite slike, video snimke, zanimljive i informativne tekstove, linkove, jednom rečju sve što je usko povezano sa Vašim poslom  što će učiniti da Vaša ciljna grupa uživa i nešto nauči.

Tako na primer za specijalizovanu prodavnicu obuće, pored zabavnih videa kako psi hodaju u malecnim cipelicama, možete da objavite koji umeci za cipele su najbolji za različite bolove u nogama, kakve cipele su pogodne za probleme osoba sa ravnim stopalima, čukljevima i ostalo. Lepa mešavina humora sa informacijama i konstantnim ažuriranjem stranice je idealna za Facebook reklamiranje prodavnice.

Klasični oglasi

Facebook nudi oglašavanje u vidu oglasa koji se nalaze sa desne strane Facebook stranice. Ovi klasični oglasi se preciznije zovu Marketplace Ads. Ovi oglasi uključuju naslov sa uvodnim tekstom, sliku i link ka drugoj Facebook stranici ili nekoj Facebook aplikaciji ili nekoj drugoj  web stranici.

Primena Facebook oglašavanja kao marketinške strategije je jedna od tehnika kojom možete da povećate broj poseta na Vašoj web stranici.

Reklamne funkcije Facebook oglašavanja uključuju sledeće elemente:

  • Mogućnost određivanja budžeta za oglašavanje.
  • Ciljne grupe koje uključuju starost, lokaciju, interese i obrazovanje.
  • Testiranje oglasa, u kome se mogu istovremeno pokrenuti više različitih oglasa kako bi se analizirale postavke oglasa i sam dizajn.
  • Alati za merenje performansa oglasa

Troškovi oglasa na Facebook-u mogu varirati dosta u zavisnosti od postavljenih opcija, ciljeva i konkurencije.

Korišćenje Facebook-a za dobijanje lajkova može biti veoma korisno. Kada sledbenici lajkuju Vašu stranicu oni su u suštini postali pratioci Vaše Facebook poslovne stranice i vaše objave će se pojavljivati u vestima na njihovoj Facebook stranici. Što više pratilaca imate, što više korisnika vrši interakciju sa Vašim brendom i sa Vama dobićete veći broj potencijalnih korisnika Vaših proizvoda i usluga.

Održavanje nagradnih igara

Pokretanje nagradnih igara, promocija i takmičenja je još jedna marketinška taktika na Facebook-u kojom možete da povećate popularnost svog brenda i dobiti dosta pratilaca.

Kada vodite takmičenje na Facebook-u, budite svesni da se takmičenja ne mogu organizovati na samom Facebooku, već putem drugih aplikacija. Firme i kompanije moraju koristi posebne aplikacije van Facebooka, a zatim usmeravaju korisnike na istu tu aplikaciju sa svoje Facebook stranice.

Postoji dosta alata koji se plaćaju koji Vam mogu pomoći da pokrenete nagradnu igru, postoji naravno i onih koji su besplatni kao i dosta aplikacija koji nude besplatne verzije ali su sa njim opcije dosta ograničene.

Promovisane objave na Facebook-u

Promovisane objave na Facebook-u pružaju mogućnost korisnicima da plate određenu svotu kako bi pojedinačne objave na Facebook-u dostigle određen broj lajkova, povećavajući broj komentara i domet.

Neko korisnici se možda pitaju – „Zašto moram da platim kako bi osigurao da moju objavu vide moji prijatelji na Facebook-u? Ako neko prati moju stranicu, uvek bi trebao da vidi nove objave u novostima?“ Odgovor na ovo pitanje je ne, jer korisnici Facebook-a ne provode svaki trenutak svog života na Facebook-u, čast izuzecima. 🙂

Ukoliko Vaši pratioci na Facebook-u često prate vesti na svojoj stranici u vreme kada objavljujete svoje post-ove, verovatno je da će videti šta ste objavili ali i tada nema garancije jer postoji mogućnost da su njihove vesti preplavljene drugim postovima. Tu se pojavljuju promovisane poruke čime se smanjuju šanse da u svojim vestima vide Vašu objavu.

Promovisane objave se lako postavljaju, samo kliknete na dugme ispod bilo kog posta na Vašoj Facebook stranici.

Sponzorisane akcije prijatelja na Facebook-u

Sponzorisani akcije su vrsta Facebook oglasa pomoću kojih društvena mreža pokazuje akcije Vaših prijatelja kao na primer kada prijatelji lajkuju neku objavu ili stranicu. Ovaj vid marketinga na društvenim mrežama se vidi sa pretpostavkom da ukoliko korisnik Facebook-a vidi da su tri njegova prijatelja lajkovala određenu stranicu, da će to izazvati interesovanje kod njega.

Cilj sponzorisanih akcija je da se korisnici Facebook-a pokrenu na određenu akciju kao i njihovi prijatelji. Oglašivači mogu da prikažu prijateljima lajkove ako žele više poseta, pokažu kako su posetioci učestvovali u nagradnoj igri ukoliko žele da uključe više ljudi i tako dalje.

Sponzorisane story objave

Akcije koje preduzimaju Vaši prijatelji, stranice koje lajkuju i ponude koje traže se mogu naći u novostima na Vašoj stranici ali se lako mogu i zanemariti.

Sponzorisani story-ji dobijaju poželjno pozicioniranje i takođe se mogu se naći na desnoj strani sa novinama i vestima Facebook stranice.

Facebook tvrdi da sponzorisan story-ji stvaraju % bolji CTR-a što ga čini odličnom marketinškom strategijom na Facebook-u.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?