10 načina kako dizajn web stranica može da poboljša optimizaciju sajta

Kada pomenemo dizajn web stranica, na šta prvo pomislite? Verovatno su to boje, slike, dugmići na sajtu i ostali vizuelni elementi. Nema sumnje da je vizuelni dizajn izuzetno važan za klijente. Što je vaš vizuelni identitet bolji, to će vas kupci lakše zapamtiti time što ćete ostaviti bolji utisak. Ali da li je ova vrsta dizajna važna za optimizaciju sajta za pretraživače?

Otkrićemo vam jednu tajnu: Google je slep!

No to ne znači da web dizajn sajta nje važan. Itekako je! Vaš web sajt treba da privuče publiku. Kao što smo već pomenuli, verovatnije je da će posetioci odlučiti da kupe vaš proizvod ili uslugu ukoliko je vaš sajt moderno i profesionalno dizajniran. Ali pretraživači kao Google neće ocenjivati Vaš sajt po tome kako je nalickan.

Ako ste proveli dovoljno vremena u Google pretragama, sigurno ste naišli na sajtove koji izgledaju užasno i staromodno. Gomile teksta sa malim slikama, nedefinisanim rasporedom elemenata i nečitljivom pozadinom. Sigurno ste se zapitali kako jedan takav web sajt može da se rangira bolje od Vašeg?

Ovo je dovoljno da izazove blagi nervni slom kod svakog vlasnika. Nakon što ste potrošili toliko vremena i novca na redizajn sajta, nešto što izgleda kao da ga je pravio desetogodišnjak pre dvadeset godina se rangira bolje od vas.

Odgovor je prost: nije dovoljno da Vaš web sajt izgleda lepo. Lep sajt može samo da konvertuje posetioce. Ali ružni sajtovi sa gomilom posetilaca bolje prolaze od lepih sajtova na koje niko ne dolazi.

To ne znači da dizajn web sajta treba da prepustite komšijinom malom. Novi web sajt koji izgleda lepo i prati najnovije, proverene metode će se uvek bolje pokazati od zastarelog sajta. Ali ako želite da se Vaš web sajt bolje rangira, morate se fokusirati više na od kozmetike.

1. Dizajn web stranica za optimizaciju sajta za pretraživače

Dizajn sajta koji koristi aktuelne SEO prakse je odgovor za vaše probleme. Iako se često SEO eksperti i dizajneri ponašaju kao najgori neprijatelji, kvalitet sajta zahteva da ova dva tima blisko sarađuju. Dizajn web stranica bez obraćanja pažnje na optimizaciju je kao da slepom čoveku dajete da sklopi sportski automobil.

Sigurno se pitate kako to izgleda dizajn prilagođen optimizaciji sajta za pretraživače? U ovom članku ćemo vam predstaviti 10 najvažnijih elemenata ovakvog sajta.

2. Responzivni web dizajn

Ukoliko u 2018. godini Vaš sajt nije responzivan, treba da se zapitate kome i zašto plaćate održavanje Vašeg sajta. Nećemo ponavljati priču o tome koliko je važno imati responzivan sajt u vremenu kada više od 80% korisnika interneta poseduje pametni telefon i isto toliko njih pregleda društvene mreže isključivo preko njih. Ukoliko sami ne shvatate značaj optimizacije sajta za mobilne uređaje, imate dosta toga da nadoknadite.

Sajtovi koji se nalaze na vrhu Google pretraga u 2018. godini moraju biti responzivni, što znači da moraju funkcionisati bez obzira na to koji uređaj i koju platformu koristite. Lideri među pretraživačima kao Google sve više obraćaju pažnju na mobilne verzije sajtova, pa nema smisla dizajnirati sajt koji nije responzivan.

3. Koristite efektivan sistem za upravljanje sadržajem

Sadržaj je osnova Vašeg sajta. Bez dobrog sadržaja na sajtu, nećete se rangirati na pretraživačima. Ali nije dovoljno samo pisati dobar sadržaj. Morate znati kako da njime upravljate i kako da ga predstavite pretraživačima. Stoga svaki web sajt mora imati dobar sistem za upravljanje sadržajem. Bilo da koristite WordPress, Wix ili neki drugi alat, imaćete više kontrole nad sadržajem i bolje rezultate pri rangiranju.

4. Jasna struktura linkova

Kratko pitanje: na koji link biste pre kliknuli?

https://www.pixelmedia.rs/r12894353463443l/

https://www.pixelmedia.rs/besplatne-konsultacije/

Ukoliko tražite besplatne konsultacije sa marketinškom agencijom, veća je verovatnoća da ćete kliknuti na drugi link. Ali ako ste željni avanture i iznenađenja, ne isključujemo da će vam prvi link zagolicati maštu. Kao što možete da zamislite, pretraživači nisu ludi za iznenađenjima. Njima je važno da korisnicima daju jasne rezultate. Zbog toga morate obratiti pažnju na strukturu linkova koju koristite pri objavljivanju sadržaja.

5. Brzo učitavanje sajta

Ljudi mrze da čekaju. Zamislite red u pošti u pet popodne nakon celodnevnog rada. Ukoliko bi vam neko u tom trenutku ponudio da pređete u susednu poštu u kojoj nema reda, učinili biste to iz stopa. Isto važi i za web dizajn.

Ukoliko se Vaš sajt ne učitava brzo, izgubićete posetioce i mušterije. Google je čak nedavno testirao upozorenja koja korisnicima daju do znanja da se sajt koji posećuju sporo učitava.

Kao što možete da pretpostavite, ovakva poruka bi Vam uništila CTR, što će vremenom dovesti do pada u rangiranju. Stoga, Vaš sajt mora biti brz kako vaši posetioci ne bi još brže pobegli sa njega.

6. Ograničite upotrebu JavaScript elemenata

JavaScript omogućava dizajnerima nebrojene opcije ulepšavanja sajta. Ali developeri se često zanesu sa upotrebom elemenata koji se zasnivaju na Javascript. Videli smo čak sajtove kompletno zasnovane na JavaScript-u.

JavaScript i Google ne sarađuju najbolje, pa je tako prekomerna upotreba ovih elemenata siguran način da srozate rangiranje. Naravno, možete koristiti JavaScript ali u umerenim dozama.

8. Optimizujte slike na strani

Svaki dobar sajt mora imati lepe i velike slike, zar ne? Iako izgledaju sjajno, moraju biti optimizovane kako ne bi uticale na rangiranje. Slike moraju biti kompresovane što je više moguće bez da to utiče na kvalitet. U suprotnom, usporiće ceo sajt.

Sećate se kako je izgledalo kada ste otvarali slike na dial-up internetu? Ljudi danas nemaju toliko strpljenja, a slike koje se sporo učitavaju će ih sigurno i brzo oterati sa Vašeg sajta.

Pored toga, obratite pažnju na meta sadržaj svake slike. Svaka slika mora sadržati opis u „alt description“ sekciji, kako bi Google znao o čemu se radi. Setite se, Google je slep.

9. Integrišite društvene mreže

Ukoliko niste primetili, društvene mreže su postale ogromna stvar i deo naše svakodnevice. Postoji jasna i očigledna korelacija između dobrog rangiranja i aktivnosti na društvenim mrežama.

Zbog toga vaš sajt mora biti integrisan sa društvenim mrežama. To ne znači samo da nalepite par linkova u zaglavlju stranice. Olakšajte korisnicima da lajkuju i dele vaše blogove, proizvode i drugi sadržaj na društvenim mrežama. Povežite naloge sa društvenih mreža sa sajtom. Ovo će vam doneti mnogo više pažnje i poseta.

10. Olakšajte navigaciju ljudima i pretraživačima

Osnova svakog funkcionalnog dizajna je da korisnicima olakšate navigaciju. Isto važi i za pretraživače. Krenite od menija na sajtu. Da li je dovoljno koristan, pregledan i jasan? Da li su Vaše stranice međusobno povezane?

Ako posetioci na stranici ne budu uspeli da se snađu na sajtu, verovatno neće ni pretraživači. Pogodite šta se dešava kada pretraživači ne mogu da se snađu na Vašoj stranici? Tako je, rangiranje će trpeti.

Optimizacija sajta za pretraživače nema prečice

Da biste dobili lepo dizajniran sajt koji se dobro rangira biće vam potrebno vremena. Instaliranje dodataka za SEO na WordPress platformi kao što je Yoast nije dovoljno. Da bi Vaš sajt zaista bio u isto vreme prilagođen pretraživačima i korisnicima potrebno je dosta planiranja, dizajniranja, iskustva i kodiranja. Ukoliko se budete služili prečicama, velika je verovatnoća da mnogi neće videti taj izvanredni sajt u koji ste uložili toliko truda i novca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?