Blog na sajtu – 5 razloga zbog kojih su blogovi ključni za optimizaciju sajta

Mnogi vlasnici veruju da pisanje blogova nije jednako važno u svim branšama. Zašto bi se vodoinstalater bavio pisanjem blogova? Ko bi želeo da čita članke o zapušenim WC šoljama i zapušenim septičkim jamama? Iznenadili biste se!

Postoji mnogo načina na koje vodoinstalaterska kompanija može da iskoristi blog da poveća posetu sajtu i poboljša optimizaciju za pretraživače. Na primer, mnogi ljudi bi voleli da nađu članak o tome kako da sami otpuše WC šolju ili kako da postupe u slučaju da im curi bojler.

Kvalitetan sadržaj ide rame uz rame sa optimizacijom, zbog čega je bitno da vaša kompanija redovno ažurira blog na sajtu, bez obzira na to kojoj industriji pripadate. Između ostalog, pisanjem blogova će se mahom baviti vaša marketinška agencija. Oni će znati kako da nađu prave teme i uz vašu pomoć ih adaptiraju posetiocima i potencijalnim mušterijama.

I dalje niste ubeđeni? Pročitajte zbog čega je blog važan za vaš web sajt i SEO kampanju koja će vaš sajt izbaciti na sam vrh svake pretrage.

Pretraživači će videti da je vaš web sajt aktivan

Pretraživači kao Google daju prednost sajtovima koji se redovno ažuriraju. To im stavlja do znanja da je vaš sajt relevantan i svež, a ne zastareo. Pretraživači ne žele da prikazuju neaktivne sajtove sa zastarelim sadržajem svojim korisnicima. Oni nastoje da prikažu najnoviji, najrelevantniji sadržaj kako bi osigurali da je taj sadržaj koristan onima koji se za njega interesuju.

Nažalost, kod mnogih sajtova većina stranica je prilično statična i nema potrebe za čestim ažuriranjem. Na primer, vrlo retko ćete imati prilike i potrebe da menjate stranicu o istorijatu kompanije. U najboljem slučaju ćete jednom godišnje ažurirati naslovnu stranicu.

Ovde blog stupa u akciju. Ukoliko pokrenete blog, imaćete priliku da redovno izbacujete nov sadržaj na vaš sajt. Ponekad možete postavljati članke i nekoliko puta dnevno. Ne postoji idealna količina blogova koju treba da objavite mesečno, mada se trudite da to ne bude ispod dva članka po mesecu. Što više svežeg sadržaja objavljujte, to će više stranica pretraživači indeksirati, što pak znači više prilika da se jedna od njih nađe na prvom mestu pretrage.

Najbolji način da iskoristite ključne reči

Vaš blog na sajtu se verovatno neće rangirati na prvom mestu za najpopularnije ključne reči u vašoj industriji. Međutim, blogovi su savršen način da iskoristite duge ključne reči (long-tail keywords). Long-tail keywords su ključne reči koje sadrže više reči i čine malo dužu frazu od klasičnih ključnih reči.

Na ovaj način možete naći duge ključne reči koje vaša konkurencija nije iskoristila, a koje su jednako popularne kao i druge, kraće ključne reči. Na primer, dok je konkurencija za ključnu reč „vodoinstalater u Beogradu“ ogromna, konkurencija za duge ključne reči poput „najjeftiniji vodoinstalater u Beogradu“ ili „vodoinstalater u Beogradu preporuka“ je znatno manja.

Kako smo došli do ovih ključnih reči? Duge ključne reči ćete obično naći na dnu strane u pretraživačima kao Google kada u pretrazi otkucate kraću ključnu reč za koju želite da se rangirate. Ukoliko ste malo iskusniji, možete koristiti alate poput lsigraph.com da dođete do velikog broja dugih ključnih reči.

Građenje linkova

Građenje odnosa sa drugim kompanijama i sajtovima može biti izuzetno korisno iz jednog prostog razloga: građenje linkova. Naime, ukoliko u nekom od svojih blogova podelite link ka drugoj kompaniji, od njih možete tražiti istu uslugu.

Pored toga što ćete na taj način doći do novih posetioca, ova praksa poznatija kao „backlinking“ pretraživačima kao Google daje do znanja da se radi o relevantnom, proverenom sajtu. U suštini, link do vašeg sajta koji već uživa određeni autoritet kod pretraživača je direktna preporuka za vaš web sajt, što će značajno uticati na vašu poziciju u istim.

Međutim, važno je da gradite odnose sa sajtovima koji imaju visok autoritet i koji su vezani za vašu branšu. Ukoliko se uortačite sa sumnjivim sajtovima koji služe kako bi prodavali linkove, Google i drugi pretraživači mogu kazniti vaš sajt, zato što je kupovina linkova jedna od ozloglašenijih black hat SEO praksi.

Blogovi doprinose popularnosti sajta

Još jedna od velikih prednosti blogova je to što ljudi vole da ih dele na društvenim mrežama. Ukoliko je vaš blog na sajtu lepo napisan i sadrži relevantne informacije, velika je verovatnoća da će vaši posetioci deliti taj sadržaj sa svojim prijateljima.

Što je vaš blog na sajtu deljeniji, to će više ljudi posećivati vaš sajt i otkrivati druge stranice na njemu. SEO se neretko svodi na takmičenje u popularnosti, i što je vaš blog posećeniji to ćete se više rangirati. Najbolji način je da delite kvalitetne sadržaje koji će vaši posetioci zapravo čitati.

Blog na sajtu je najbolji način da praktikujete SEO

Pretraživači rade tako što kreiraju algoritme koji definišu kako će se vaša stranica rangirati. Što se više pridržavate pravila optimizacije, to će se vaša stranica bolje rangirati. Blogovi su odličan način da koristite ove prakse na kvalitetan, organski način.

Optimizacija sajta podrazumava i upotrebu elemenata kao što su meta naslovi i opisi, slike sa alt tekstom, linkovi ka drugim stranicama na vašem sajtu, video sadržaj i druge elementi koji će bolje rangirati vaš web sajt.

Da zaključimo, blog je važan deo svakog sajta, bez obzira na industriju kojoj pripadate. Blogovi predstavljaju sjajan način da mušterije upoznate sa vašim praksama i izgradite određeno poverenje. Pored toga, blogovi će povećati verovatnoću da će neko nabasati na vašu kompaniju u pretrazi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?