9 načina za promociju bloga na Facebooku

Postoji bezbroj načina da promovišete blog, ali većina njih nije održiva. Iako su u kontakiranje influensera i sajtova za beklinkove veoma dobre taktike, oglašavači nemaju dovoljno vremena da se posvete tome.

Facebook je postao najpopularnija mreža kod oglašavača što nije ni čudo s obzirom da svakog meseca ova društvena mreža beleži više milijarda korisnika. Takođe i pruža da dođete do pravih ljudi u pravo vreme.

Postoje dosta koristi i razloga zbog kojih biste trebali da se oglašavate na Facebooku, a ovo su samo neki od njih:

  • Cene po kliku su dosta niže u poređenju od drugih kanala oglašavanja.
  • Opcije ciljanja publike vam omogućavaju da doprete do mnogih potencijalnih mušterija.
  • Promocije su lake za podešavanje i veoma je jednostavno upravljati njima.
  • Plaćeno reklamiranje posta proširuje organski opseg pretraga.

Naime, postoji dosta koristi od Facebook oglašavanja i ukoliko razmišljate da krenete sa oglašavanjem na ovoj mreži pročitajte više o tome kako da najbolje promovišete vaš blog, odnosno kako da vaš članak dobije što više pregleda po niskoj ceni oglašavanja.

Podelite članak na Facebooku

Dakle, najbolji način da započnete promociju svog blog sadržaja na Facebooku je besplatan. To ćete uraditi tako što ćete iskopirati URL svog članka i nalepiti u polje za deljenje sadržaja na vašoj Facebook stranici. Članak će organski dosegnuti do 2% vaših pratilaca ali to nije ono za čime težite i zbog čega se reklamiranje na Facebooku isplati.

Uspeh vaših plaćenih kampanja na Facebooku zavisi pre svega od kredibiliteta članka, da li ste dovoljno uverili osobe da je sadržaj dovoljno dobar da bi kliknuli.

Jedan od najboljih načina da pokažete neku vrednost i kredibilitet kako biste pripremili vaš članak za Facebook kampanju je da dobijete neke lajkove i šerove. Kada vaša ciljna grupa primeti da se drugima dopao vaš post i da su ga podelili postaće znatiželjni da saznaju više. Kako biste dobili prve lajkove, kontaktirajte svoje prijatelje i zaposlene kako bi vam pomogli u tome.

Više lajkova = veći kredibilitet = više klikova

Bustujete post

Nakon što ste sakupili desetak lajkova od svojih prijatelja i pratilaca pređite na drugi korak – bustujte post. Najbolje vreme za bustovanje članka je nekih sat vremena nakon što ste objavili članak na svom sajtu.

Podesite trajanje plaćene reklame na jedan dan i iskoristite mali budžet. Naime, želećete prvo da vidite kako se kampanja odvija pre nego što povećate budžet ili vremenskog okvira reklamiranja.

Najbolji način da sprovedete kampanju je da koristite Facebook Ads Manager kako biste mogli da pratite kako se kampanja odvija i da pratite tri važna merila kampanje:

  • Cenu po kliku (CPC) – Videćete koliko je skupa cena po kliku za vaš promotivni članak.
  • Stopu klikova (CTR) – Procenićete koliko dobro vaš članak skreće pažnju vaše ciljne grupe.
  • Troškovi po broju pregleda (CPM) – Videćete koliko će vas koštati da vaš post dostigne do 1000 pregleda.

Dakle, ukoliko ste zadovoljni rezultatima kampanje, možete povećati buđžet i promeniti vremenski period reklamiranja. Ako niste zadovoljni, vratite se korak unazad na sam članak kako biste procenili da li ste preneli pravu poruku za svoju ciljnu grupu.

Posvetite pažnju naslovima

Koristite lepo osmišljene naslove koje će zaintrigirati i zainteresovati osobe da otvore članak i pročitaju ceo tekst. Dakle, ukoliko ne korisite doboljno mašte za naslov kako bi skrenuli pažnju ljudi, oni vervatno neće ni kliknuti na vaš članak. Nemojte se plašiti da koristite naslov poruke na Facebooku koji se razlikuje od naslova u samom članku.

Kako biste napisali dobar naslov potrebno je da pokažete neku jasnu korist čitatelju. Možete da uključite činjenice i neke brojeve kako biste povećali kredibilitet. Neka naslov bude 40-70 karaktera, dakle držite ga kratim i jasnim. Takođe, koristite glagole akcije kao što su nauči, pročitaj, saznaj i tako dalje.

Kada su fotografije u pitanju, preporučujemo da izbegavate besplatne stock slike, jer ljudi stalno viđaju jedne te iste slike. Najbolje je da angažujete dizajnera ili da kreirate sami slike koje se tiču vašeg poslovanja.

Kreirajte dobru poruku

Pretpostavimo da ste napisali naslov koji će stvoriti znatiželju kod čitalaca i odabrali sjajnu fotografiju. Međutim, još uvek postoji velika šansa da ljudi neće kliknuti na vaš promotivni članak. Dakle, potrebna vam je snažna poruka oglasa koju će pročitati pre nego što kliknu da otvore članak. Taktike koje su se najbolje pokazale za stvaranje dobrih poruka su:

  • Pitanja kojim možete da privučete pažnju ljudi.
  • Činjenice i neke studije kako biste povećali kredibilitet.
  • Odgovor na rešenja za neke uobičajene probleme.
  • Stvotite emociju kod ljudi.
  • Jasni pozivi na akciju (CTA).

Sprovedite testove naslova

Ukoliko niste sigurni koji tip naslova, fotografije ili poruke najviše odgovara, najbolji način da to saznate je da uradite test. Stvaranjem različitih verzija naslova, poruka i slika možete da uporedite rezultate i da otimizujete vašu kampanju u skladu sa tim.

Dakle, kada promovišete članke na Facebooku možete da testirate:

  • Više verzija naslova
  • Različite fotografije
  • Položaj oglasa
  • Opise poruka
  • Ciljnu grupu

Većina kompanija koristi jednu strategiju u svojim promotivnim aktivnostima na Facebooku što im ne dozvoljava da otkriju kakva bi poruka bila idealna i dovela mnoge nove potencijalne mušterije do njih. Budite kreativni i što više testiranja obavljate brže ćete shvatiti kako vaš blog treba da izgleda i kako da napišete što bolju poruku a time i potrošiti što manje novca na reklamiranje.

Ciljajte na prave ljude

Stvorite svoju ciljnu grupu i promovišite se samo kod osoba koje su verovatno zainteresovane za članak koji reklamirate. Izbor ciljne grupe takođe može da utiče na cenu po kliku. Ljude možete da ciljate na odsnovu lokacije, godina, pola, interesovanja, statusa veze, obrazovnog nivoa i potrošačkih navika.

Koristite opciju  za prilagođenu publiku (Audience feature)

Opcija Audience feature omogućava da ciljate na osobe koje su već posetile vaša sajt ili su vas zapratili na Facebook stranici. Ovakve osobe su obično najvrednija grupa ljudi za vaše poslovanje.

Naime, ukoliko želite da krerate prilagođenu ciljnu grupu moraćete da instalirate Facebook Pixel na svom web sajtu. Nakon toga možete da selektujete web saobraćaj (web traffic) u podešavanjima kod  Audience feature i vaše opcije ciljanja publike mogu da uključuju:

  • Osobe koje su posetile vaš sajt.
  • Osobe koje su posetile vašu stranicu u neko određeno vreme.
  • Osobe koje su posetile određene web stranice.

Koristite emotikone

Po nedavnim istaživanjima dokazano je da poruke koje sadrže emotikone imajuznatno veću stopu klikova od onih koji ih ne sadrže.

Promocija članka na Facebooku je jednostavna i može da ima visok povrat na uložena sredstva. Ne brinite ukoliko vam se sve na prvi pogled čini komplikovanim. Nakon postavljenih par kampanja, sve će vam izgledati kao zabava i igra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Da li ste spremni da zakoračite u digital?