5 važnih SEO trendova za koje morate da znate

Vreme je da se osvrnemo na prethodnu godinu i da utvrdimo ono što se izdvojilo od SEO trendova i čime će se služiti SEO profesionalci u 2019 godini. Ukoliko se pitate koje će to SEO strategije i tehnike raditi u narednoj godini koje će vam pomoći da se pronađete na vrhu Google-ove pretrage i povećate svoje prihode, napisali smo 5 važnih SEO trendova koje treba da znate u 2019. godini.

1. Uđite u cipele svoje ciljne grupe

Da li vaša publika voli tekst ili više preferira video ili audio materijal? Potrudite se da dobijete odgovor na ovo pitanje jer će ovo postati sve važnije u narednoj godini.

Morate da razumete šta neko očekuje da pronađe kada ukuca u pretraživač neku reč ili frazu i da ima date odgovor na najjednostavniji način.  Čak iako je vaš sadržaj sajta savršeno napisan i optimizovan, ako je sve to urađeno za pogrešnu publiku i ako nemate ciljnu grupu, nećete napredovati u svom poslu. Dobro rangiranje je sve u odabiru prave ciljne grupe. Takođe, interesi, ukusi i želje mogu da se promene i brže nego što mislite tako da konstantno radite istraživanja vaša ciljna grupa pretražuje.

Sada je vreme da počnemo malo da razmišljamo na drugojačiji način kada biramo ključne reči. U 2019. će biti kritičnije nego ikada za SEO stručnjake koji se fokusiraju na ključne reči kada grade sadržaje. Razmislite da li želite da trošite vreme i novac pokušavajući da se rangirate za veliki broj termina ili bi trebalo da promenite svoj fokus na fraze i reči za koje će se kupci više zainteresovati za usluge i proizvode koje nudite i prodajete.

Kada istražujete ključne reči, neophodno je da proverite rezultate pretrage kako biste saznali da li su vaši konkurenti već dobro rangirani za ciljanu frazu. Ako je dosta pretraga za određenu frazu, pređite na drugu. U idealnom slučaju trebalo bi da sadržajem učinite jedan korak dalje odgovarajući na pitanja koja postavljaju i pretražuju.

2. Strukturisani podaci su ključ uspeha

Ukoliko želite da se vaš sajt nađe na vrhu svih pretraga, morate se upoznati sa konceptom strukturisanih podataka. Kako veštačka inteligencija postaje sve važnija Googlu i njemu ravnima, tako i strukturisani podaci postaju sve veči prioritet.

Ukoliko Google želi da napravi prelaz od mobilnog u AI-orijentisan domen, to može postići samo uz pomoć strukturisanih podataka. Bez obzira na to koliko je dobar AI, ukoliko mu treba previše da pretraži određenu informaciju, neće ispuniti očekivanja. Da bi AI bio efektivan potrebno je da bude u stanju da brzo procesuira sadržaj i odnos povezanih sadržaja.

Zbog toga je potrebno da se uputite u pojmove kao što su strukturisani podaci, schema markup, aktivna i pasivna ponašanja pri pretrazi i kako se mogu povezati sa ponašanjem koje označava nameru kako bi pretrage postale sve intuitivnije za korisnike.

Kontekstualne veze između tema i ponašanja sa potporom strukturisanih podataka su trend čije razumevanje će doneti bolje SEO rezultate u 2019. godini.

3. Stvarajte kvalitetniji sadržaj

Ažurairanje Google-ovog algoritma u 2018. godini otkrilo nam je da je Google fokusiran na procenu kvaliteta sadržaja i samih sajtova. Sajtovi koji su pružili relevantne i kvalitetne sadržaje doslovno su povećavali rang tokom cele godine. Verujemo da će Google i u 2019. godini nastaviti da nagrađuje sajtove koje pružaju najrelevantnije i kvalitetne članke. To znači da ukoliko pišete sadržaj za blog samo da bi sve videlo da se tu nešto radim to vam neće biti dovoljno.

Problem sa ovakvim tekstovima je to što nije dovoljno dobar za sticanje backlinkova, tako da postoji mala šansa da će se dobro rangirati na pretraživaču. Razmislite dva puta pre objavljivanja ovakvih tekstova, jer vam se zasigurno neće isplatiti. Bolje je da napišete jedan kvalitetna blog post u 2-3 meseca nego 2-3 mesečno koja nemaju nikakvu vrednost i koja će dobiti samo par poseta. Ono što treba da stvarate a to je sadržaj koji rešava problem, sadržaj koji motiviše i koji će čitaoci rado podeliti na svojim društvenim mrežama.

Strategija stvaranja SEO sadržaja nije samo pitanje odgovora na upit i upućivanje korisnika na stranicu. Ona takođe mora da sadrži i rečnik za angažovanje korisnika i da ga usmeri na akciju.

4. Pripremite se za glasovnu pretragu

Svake godine do 2015. godine stručnjaci su predviđali da je napokon stiglo doba mobilnih telefona. Međutim pun potencijal mobilnih telefona kao preferiranih uređaja za korišćenje Interneta još uvek nije u potpunosti razvijen. Tu na scenu stupa glasovna pretraga.

Većina velikih igrača će 2019. godinu posvetiti optimizaciji za glasovnu pretragu. Iako je ovaj trend bio izuzetno popularan i ove godine, ovo je bio samo deo velikog prelaza.

Ova tema će ponovo biti aktuelna i sledeće godine. Iako je glasovna pretraga trenutno olakšala neke prostije pretrage, još uvek nije savršena za neke komplikovanije pretrage (kao što je na primer upoređivanje proizvoda na Internetu).

Najveći izazov glasovne pretrage je to što varira od zemlje do zemlje i od regiona do regiona, dijalekta do dijalekta, itd. Međutim, što više kompanija uvidi značaj glasovne pretrage to će se ova tehnologija brže i efektivnije razvijati.

5. Mašinsko učenje

Još jedan pojam koji je donedavno pripadao naučnoj fantastici, mašinsko učenje postaje sve napreduje i tek treba da vidimo njegov pun potencijal. Već smo videli kako mašinsko učenje radi na delu kroz servise kao RankBrain ili Google News. Međutim, 2019. godine ćemo verovatno videti pun potencijal ove tehnologije. Ukratko, pretraživači će moći da daju tačnije podatke time što će odgovarati na namere korisnika, a ne na njihova pitanja.

Međutim i manje kompanije mogu iskoristiti ovu tehnologiju kako bi razvijali bolji sadržaj na sajtu, sadržaj koji ne odgovara na pitanja već namere. Mašinsko učenje će u tandemu sa analizom i izveštavanjem postati deo strategije svake uspešne kompanije.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *