5 SEO grešaka koje pravite zbog kojih se vaš blog ne rangira dobro

Digitalni marketing se dosta promenio u prethodnih par decenija. U nastojanju da se izborite sa svim promenama algoritma koje Google redovno ažurira i pokušajima da razaznate prave od lažnih informacija u sferi digitalnog marketinga, može se desi da zaboravite na osnovne prakse koje treba da primenjujete kako biste svoj sadržaj optimizovali za pretraživač. Svaki novi algoritam i nova inovacija u polju digitalnog marketinga nose brojne promene koje utiču na SEO, i mnogi dosta vremena provode pokušavajući da odgonetnu nova pravila. Međutim, ne treba zaboraviti ni na osnovna načela koja su i dalje na snazi i koja vam mogu pomoći da podignete blog na prvo mesto u pretraživaču. Zbog čega retko primenjujemo prakse koje provereno donose dobre rezultate? U ovom članku ćemo nabrojati neke od najčešćih grešaka koje verovatno pravite.

Neoptimizovana struktura ključnih reči

Iako su semantička pretraga i mašinsko učenje znatno napredovali i uticali na SEO, analiza ključnih reči je i dalje glavni princip koga treba da se držite kada kreirate svoju content marketing kampanju. Sav sadržaj na vašem sajtu mora biti tematski povezan sa vašim poslovnim ciljevima kroz teme koje obrađujete i ključne reči koje pokrivate. Ukoliko u svom blogu pokrivate samo teme a ne i ključne reči, kako ćete znati šta vaši korisnici zapravo traže? Bez ključnih reči ne možete znati ko je vaša publika, zbog čega posećuju vaš sajt i za koga uopšte kreirate sadržaj. Ključne reči služe da otklone barijeru između namere korisnika i sadržaja koji kreirate. Sadržaj koji je dobro optimizovan pomoći će vam da bolje rangirate individualne stranice organski i usmere posete ka ciljanim pretragama. Samim tim vaš sadržaj postaje kanal za nove klijente. Samim tim nije začuđujuć podatak da 55% marketing eksperata tvrde da su blogovi glavni prioritet za privlačenje novih poseta. Za pisanje blogova na sajtu fokus i dalje treba da ostane na ključnim rečima dugog repa i ključne fraze. Prema istraživanjima koje je sproveo WordStream a preneo HubSpot, 50% pretraga čine kljune reči sa više od četiri reči. Pored toga, uvrstite i fraze i naslove koji se najčešće pretražuju poput „X načina“, „X trikova“, „X grešaka“ i slično. Optimizujte meta sadržaj time što ćete uvrstiti ključne reči u naslov, link, opis i opise slika u članku.

Neorganizovana struktura internih linkova

Interni linkovi su jedan od najpotcenjenijih aspekta optimizacije sajtova. Ovakve greške često viđamo čak i na sajtovima agencija koje se bave SEO i digitalnim marketingom! Interni linkovi imaju više namena:
  • Olakšavaju navigaciju korisnicima postavljanjem putanja
  • Olakšavaju pretraživačima da skeniranju vaš web sajt
  • Definišu arhitekturu sajta i najvažnijih stranica pretraživačima
  • Ravnomerno dele autoritet od spoljnih linkova kroz ceo sajt
  • Indeksiraju povezane stranice kroz ključne reči u njihovom linku.
Iako su spoljni linkovi i dalje najbolji način da podignete autoritet vaše stranice, dobra interna struktura linkova može učiniti ovaj metod još delotvornijim. U studiji objavljenoj na sajtu Ninja Outreach, autori studije tvrde da su uvećali broj organskih poseta za 40% korišćenjem internih linkova. Najbolja praksa je da u članku imate najmanje tri do pet internih linkova, kao i padajući meni na glavnoj stranici koji će korisnike usmeravati do „zavučenih“ i teže dostupnih stranica na sajtu. Analizirajte vašu trenutnu strukturu unutrašnjih linkova i zabeležite koje stranice imaju najviše autoriteta. Nakon toga, na tim stranicama dodajte interne linkove ka stranicama sa manjim autoritetom, kako biste ga ravnomerno rasporedili po celom sajtu. Na kraju, optimizujte i tekst linkova kako biste odredili kategorije i poslali više poseta ka povezanim stranicama. Koristite raznovrsne tekstove kako biste mogli da stranice rangirate za više pojmova u pretrazi.

Loše napisan ili loše predstavljen sadržaj

Verovatno ste već čuli da je prvo pravilo content marketinga da pišete sadržaj za korisnike, ne pretraživače. Vaš sadržaj treba da bude lako čitljiv i razumljiv, bez preterane upotrebe komplikovanog žargona. Pre nego što objavite blog, ponovo pročitajte šta ste napisali. Stavite se na mesto posetioca i probajte da zamislite njihovu reakciju kada se prvi put susretnu sa vašim sajtom. Uzmite u obzir činjenicu da je prosečnom čoveku opseg pažnje dug 8 sekundi. Stoga optimizujte strukturu članka i meta sadržaj tako da bude pregledan a njegova namena jasna. Najbolji način da zgrabite nečiju pažnju je kroz naslov, koji treba da korisnika zainteresuje za sadržaj time što će mu predstaviti koristi koje će dobiti kada klikne na vaš link. U ovom slučaju, mi smo naveli „5 grešaka koje pravite...“ i time vam skrenuli pažnju, kako je prirodno da vas zaintrigira da li neku od grešaka baš vi pravite. Pored toga, napišite jak uvodni paragraf koji će čitaocima predočiti šta od članka mogu da očekuju. Ukoliko je vaš blog dugačak, koristite dosta slika čak i smešnih animacija kroz tekst kako biste čitaocima dali prostora za mentalnu pauzu. Idealno je da sliku postavljate nakon oko 400 reči.

Neoptimizovane slike i video sadržaj

Kada smo kod loše optimizovanog sadržaja, treba pomenuti i to da većina blogera potpuno zapostavlja optimizaciju slika i videa na stranici. Najčešće greške koje se javljaju su nekompresovani formati slika i video sadržaja koji negativno utiču na brzinu učitavanja stranice. Pored toga, uvek optimizujte „alt text“ na slikama zbog toga što vam to može pomoći u rangiranju za ciljane ključne reči. Alternativni tekst se takođe prikazuje kada se slika iz nekog razloga ne učitava, a pored toga govori pretraživačima šta se na slici nalazi. Kada govorimo o video formatu, sav video sadržaj treba da se nalazi u istom direktorijumu. Takođe je važno optimizovati meta opis svih video stranica ključnim rečima na koje ciljate. Video sadržaj je izuzetno popularan i čak 43% korisnika želi da vidi više video sadržaja u blogovima.

Ne promovišete sadržaj

Za kraj smo ostavili verovatno najveću grešku koju blogeri i male kompanije prave kada je u pitanju pisanje blogova, a to je promocija sadržaja na društvenim mrežama. Nepisano pravilo glasi da je dobar sadržaj sam sebi promocija, ali to nije uvek nužno istina. Koliko često se vaš blog od preko 2000 reči našao gore pozicioniran od prostog članka sa oko 400 reči? Nažalost, Google nije uvek pravedan. Zbog toga je važno da svoj sadržaj reklamirate na društvenim mrežama. Čak 79% ljudi koji koriste Internet ujedno koristi i Facebook. Preko 82% saobraćaja na internetu preusmerava se na duge članke, 76% korisnika Facebook koristi kako bi našli zanimljiv sadržaj na internetu, a 74% korisnika Facebook koristi u profesionalne svrhe. Stoga je Facebook idealna platforma za promociju sadržaja. Za pravilnu promociju sadržaja potrebno je da sprovedete temeljnu analizu vaše publike. Fokusirajte se na njihovu starost, pol, navike i sadržaj koji ih interesuje. Tako ćete utvrditi u koje vreme da plasirate sadržaj, kakvu strukturu članaka da koristite, kako da nazovete članak i druge smernice koje će vam pomoći da članak dođe do vaše željene publike. Nadamo se da će vam ovaj članak pomoći da izvučete maksimum iz svojih blogova i dobijete veću posećenost na pravi, organski način. Ukoliko i sami pravite neke od ovih grešaka, sada je pravo vreme da pronađete bolji pristup svojoj content marketing strategiji ili pronađete iskusnog partnera koji vam može pomoći u boljem rangiranju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *